Vurdering af Site - igen...

Tags:    grafik webdesign

Hæhæ... lavede jo en fejl 40 sidste gang jeg bad jeg anmelde min side...
Nå, men prøver igen. Plz, vurder min side, og giv mig råd til ændring. Har fået lidt indhold ind, men det er ikke det I skal tage så meget efter, bedøm mest designet.
Der er 20 point...

Bedøm side: http://bdigital.frac.dk/

EvoLution ...We can always be smarter...

[Redigeret d. 04/03-04 22:44:52 af EvoLutions]



8 svar postet i denne tråd vises herunder
4 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Øverste billede alt for stor, eller flot billede...

Dine bokse (menuen og den anden) er lidt kedlige ensfarvet, det mangler også en slags ramme, din baggrund skulle du lave et griud på. Ellers tilføj bare detaljer...



Øverste billede alt for stor, eller flot billede...

Ja øverste billed er alt for stort burde ikke fylde over 1/5 af siden.
Jeg syntes at menuerne så ok ud, men der kunne godt være noget grafik i siderne, der er 3 cm der ikke bliver brugt ellers kunne du også gøre menu eller den anden boks lidt større.



Bedøm side: http://bdigital.frac.dk/


Billedet på forsiden er pænt, men alt for stort. Især når det er nødvendigt at scrolle ned for at finde "indholdet". Virkeligt irriterende, at man derfor bliver nød til at scrolle ned hver gang man har klikket sig ind på et nyt emne.

Det er ikke muligt at skelne mellem almindelig tekst og links. Stort minus.

Der går ged i dit DHTML ifbm. med den forklarende tekst til links, hvis browservinduet ikke er i fuld størrelse. Skyldes at du udskriver beskrivelsen samme sted, selvom resten af siden rykkes når vinduet gøres mindre.

De grå bokse er alt for høje.

Du har opsat din side med tabeller, hvilket er den gammeldaws måde at gøre det på. Du bør anvende CSS. Giver dig mange flere muligheder samt browser-kompatibilitet. Dine sider overholder hele ikke W3's specifikationer for udformning af et website.

/MHA



hmm.. synes at du skulle ændre lidt på tekstfarven på menuen, den er en lille smule ulæselig foran billedet.
Synes også at du burde lave rammer på nogle af tekstboksene/logoet, dvs. kanter rundt om billedet.. :) Og så måske få lidt mere farve på sitet, det hele virker meget ensformet, bl.a. boksene kunne godt have et halvtransparent baggrundsbillede eller noget i den stil.... ellers et flot design :D
---
Med Venlig Hilsen:
GuFFe.DK
pablo@frac.dk







[Redigeret d. 06/03-04 17:49:41 af GuFFe.DK]




Jeg syntes at baggrunden er tilpas i størrelsen, og siden er rigtig godt udformet.
Min mening er bare at du måske skal lave baggrunden LIDT transparent også tilføje dine "bokse" (eller hvad du vil bruge til tekst osv.) til siden, og lav dem lidt transparent, så man kan se baggrunden lidt igennem.. Eller fedt layout..

Jeg ved godt at dine tekst bokse er neden under, men jeg tror det ville være pænere hvis du lagde dem op på billedet, og brugte billedet som baggrund /design..

[Redigeret d. 05/03-04 10:29:06 af Kenneth Kristoffersen]




Du har opsat din side med tabeller, hvilket er den gammeldaws måde at gøre det på. Du bør anvende CSS. Giver dig mange flere muligheder samt browser-kompatibilitet. Dine sider overholder hele ikke W3's specifikationer for udformning af et website.


Bare ren nysgerrighed... - hvad er alternativet fremfor at bruge tabeller???




Bare ren nysgerrighed... - hvad er alternativet fremfor at bruge tabeller???


du kan bruge div's. html.dk har skrevet en artikel om det

adam
Køb en zebra - og kald den plet




Der går ged i dit DHTML ifbm. med den forklarende tekst til links, hvis browservinduet ikke er i fuld størrelse. Skyldes at du udskriver beskrivelsen samme sted, selvom resten af siden rykkes når vinduet gøres mindre.


Du har opsat din side med tabeller, hvilket er den gammeldaws måde at gøre det på. Du bør anvende CSS. Giver dig mange flere muligheder samt browser-kompatibilitet. Dine sider overholder hele ikke W3's specifikationer for udformning af et website.

Ja det er da helt rigtigt at det ser dumt ud... tror jeg vil til at bruge % i stedet for.

Jeg har tænkt på at skifte til Layers men jeg har haft nogle problemer med det. F.eks. har jeg haft problemer med at bruge baggrundsbilleder i dem. Jeg skriver i mit Style Sheet:
Fold kodeboks ind/udKode 
. Alligevel sker der ikke noget. Jeg har tjekket om jeg havde linket til det rigtige billede, og om at linket passede, men det var rigtigt det hele.
Den viste bare ikke billede...?

EvoLution ...We can always be smarter...





[Redigeret d. 07/03-04 13:19:18 af EvoLutions]



t