"Cannot edit PATH" i BDE Administrator

Tags:    delphi

User
Bruger #512 @ 05.11.01 09:43
Efter flytning af programmer, med en tilhørende database, fra en computer til anden,
så kan programmerne ikke længere finde de tabeller der bruges fordi de ikke kan se databasen.
Det viser sig at stien til databasen er blevet ændret.

I Database Explorer var det uden problemer at rette stien, men i BDE Administrator kunne jeg ikke få det til at lykkes. I "Details" kunne jeg få lov at browse mig frem til rette directory, men når jeg klikkede OK fik jeg følgende besked "Cannot edit PATH". På intet tidspunkt var det muligt for mig at højreklikke databasen i venstre panel for at "Apply".

Hvad skal der til for at man kan rette en PATH i BDE Administrator?




<quote>Efter flytning af programmer, med en tilhørende database, fra en computer til anden,
så kan programmerne ikke længere finde de tabeller der bruges fordi de ikke kan se databasen.
Det viser sig at stien til databasen er blevet ændret.

I Database Explorer var det uden problemer at rette stien, men i BDE Administrator kunne jeg ikke få det til at lykkes. I "Details" kunne jeg få lov at browse mig frem til rette directory, men når jeg klikkede OK fik jeg følgende besked "Cannot edit PATH". På intet tidspunkt var det muligt for mig at højreklikke databasen i venstre panel for at "Apply".

Hvad skal der til for at man kan rette en PATH i BDE Administrator?
</quote>

Du skal kun high lighte den ønkede database/Alias. Ikke dobbel klikke, nu kan du så browse sti'en til databasen. Når du har ændret sti'en højreklikker du på navnet og trykker Apply..
Du kan også se at når du højreklikker, er Close funktionen inaktiv hvilket betyder at databasen er lukket. Når databasen er aktive er den makeret med en grøn firkant

Venlig hilsen
Thomas Vanting




t