Hvorfår SKAL det heletiden blive usynligt...

Tags:    grafik webdesign

<< < 12 > >>
http://www.k-nettet.dk/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=4114&photo_id=141321


Se lige et gang på billedet på den side...
Det er et billede af den samme person (Faktisk min bror :D). Selvom der er 3 personner. Får at smelte 3 billeder sammen til 1 brugte jeg svaret her:

http://www.udvikleren.dk/thread.php?techid=11&f=11&t=189

Her brugte jeg Michael Knudsen's svar, og brugte derfor linken han skrev til det sted hvor der er en kort totures om det.




Det kan du jo se virker fint :D . Men jeg har dog 1 problem :( .
Hvorfor SKAL de være usynlige/gennemsigtige? Jeg ville gerne havde at de bare lignede sig selv om ikke sådan småt faidet ind i hendanen. Det PASSER ikke til det det skal bruges til :(

Kan i klare den.

SKYND JER. HAR BRUG FOR DET NUUUUUUUU



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



13 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Bare glem det der mask halløj. Det har du slet ikke brug for i dette tilfælde. Desuden er det årsagen til at billederne fader (gennemsigtig).

http://www.lightzone.dk/hosting/udvk/tmp_ill.jpg

Forstil du er ham tændstikmanden der.
Hvis vi nu siger at de lag der er glasplader, som har fået malet det samme billede på, med den ene forskel at en person står forskellige steder på billedet (Netop som i din situation).

Når du kigger på lag 3, skal der være hul der hvor motivet er på lag 2 og 3.
På lag 2 skal der være hul der hvor motivet er på lag 3.

Det kan godt ske jeg tager fejl af din problemstilling, men i så fald er jeg villig til at lave det for dig, så du kan se hvad jeg mener.

Kontakt mig evt. over MSN (kernel__32@hotmail.com)



Prøv at læse dine indlæg igennem inden du poster, du er ufattelig svær at forstå.

Men anyway, at gøre en ting halvgennemsigtig er en process du laver. Til at begynde med er han ikke gennemsigtig, så det vel svaret , eller er det lige så utydeligt som det du skrev ?
[MK]



Den 08-05-04 21:03 skrev Michael Knudsen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Prøv at læse dine indlæg igennem inden du poster, du er ufattelig svær at forstå.

Men anyway, at gøre en ting halvgennemsigtig er en process du laver. Til at begynde med er han ikke gennemsigtig, så det vel svaret , eller er det lige så utydeligt som det du skrev ?
[MK]
---------------------------------------------------------------------------

Ja ja. Men det er også svært at fortælle igennem parpir!!


Du mener at jeg først skal bruge: Grandient før HELT til sidst når billederne er inlæst. Der må jeg sige... DET VIRKER IKKE :(

Det må være noget andet




Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



Gennemsigtigheden gennemføres i step 2.

Spring step 2 over, og klip istedet væk der hvor personen IKKE er på billedet ... jeg sagde det jo :D



Den 08-05-04 21:19 skrev Simon Jensen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Gennemsigtigheden gennemføres i step 2.

Spring step 2 over, og klip istedet væk der hvor personen IKKE er på billedet ... jeg sagde det jo :D
-----------------------------------------------------------------------------

Det her er der også noget galt i. Uden at man bruger step 2 kan man slet ikke se det billed bagved...

Og hvis du læser tipet efter, står der BRUG HVID. Men nu der nu ikke meget hvid i mit billed...

Kan du forklare det lidt bedre?




Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



Når du maler på et mask-layer, vil sort blive transparent og hvid vil synelig.

Gør nu som jeg siger :)
Sæt lag 1 og 2 ind. Lag 2 kan kun ses... det er fint nok. Så klip væk på lag 2 der hvor personen er på lag 1. (marker og tryk delete). Så du nærmest skaber et "hul" i lag 2, så man kan se til lag 1 hvor personen er.
Ganske simpelt.



Den 08-05-04 21:54 skrev Simon Jensen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Når du maler på et mask-layer, vil sort blive transparent og hvid vil synelig.

Gør nu som jeg siger :)
Sæt lag 1 og 2 ind. Lag 2 kan kun ses... det er fint nok. Så klip væk på lag 2 der hvor personen er på lag 1. (marker og tryk delete). Så du nærmest skaber et "hul" i lag 2, så man kan se til lag 1 hvor personen er.
Ganske simpelt.
---------------------------------------------------------------------------

Jeg undskylder men jeg er en "Noob" til PS, og er først begyndt på det for ca. hmm 5 dage siden.
Derfor forstår jeg ikke helt hvad du mener? Jeg ved godt hvad et Layer er, men alt det der mask? Er det jeg vælger og hvad med at tegne? det forstår jeg heller ikke.

Jeg vil være glad hvis du lige skrev det med et par formulerende og nooby'et sprog. Så selv begynderne kan være med...



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



Har fået lavet 2 nye versioner:

http://www.k-nettet.dk/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=4114&photo_id=141420

og MIT nr. 1:

http://www.k-nettet.dk/main/photos.asp?mode=viewFull&wid=4114&photo_id=141421

En lille komentar kunne måske også glæde mig (udover det svar jeg venter)



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



Ihhh.
Flot billed. Har du bare lavet det får at vise mig det der? Det må jeg sige.

Altså jeg har lavet et nyt billed. Og det er faktisk blevet meget flot. Det handler om at dele billedet op så vær billed har en de af dit nye billed, og at manden/personen er på den del der ses. Det er det man gør.
Jeg kan da godt sende det til dig. Men jeg ved ikke om det kan gøres flottere? Du må gerne prøve.

Men i såfald vil jeg gerne finde ud af det til næste gang.
Så ja. Giv en mail så får du billederne og mit resultat. Bagefter vil jeg havde dit PS fil. Ok?



Theis F. Hinz
(Shafh)
Theisf@stofanet.dk


E = MC2



kernel__32@hotmail.com
webmaster@clan-dts.dk
simon.jensen@lightzone.dk

Den sidste (lightzone) mailen er nok den der er størst chance for at jeg får den på :)



<< < 12 > >>
t