Om visningen

Tags:    c++ javascript

Hej hej

Ja jeg er en frisk lille dreng som er ved at kigge på C++ programmeringen, og jeg regner med at fordybe mig meget i det, da jeg er meget facineret af hvad sproget kan udrette, men jeg har et lille problem da jeg er rimlig meget newbie til det (Dog har jeg sat mig lidt ind i Java) Ok jeg ved godt at jeg der er mange der siger at jeg skal sætte mig ind i Java istedet for at sætte mig ind i C++, men hver sin mand, hver sin interesser.

Mit sprøgsmål lyder nok meget newbie agtig, men det er sgu ikke som om at åbne et java program som køre i DOS.

Jeg har kompilet mit program og den er bare taget og kopiret fra en bog som jeg fandt. Den ser sådan ud:

#include <iostream.h>


int main()
{
cout <<"Hello World!\\n";
return 0;
}

Jeg har kompilet den og trykker nu på .exe'en. Men den udføre bare det den skal og lukker DOS ned igen. Hvordan kan jeg sætte en break eller pause ind så den stopper og venter så jeg kan nå at opfatte at den overhovedet virker. Det gør nmelig fandens hurtig.

Håber at i kan svare



|MxS|



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej hej

Ja jeg er en frisk lille dreng som er ved at kigge på C++ programmeringen, og jeg regner med at fordybe mig meget i det, da jeg er meget facineret af hvad sproget kan udrette, men jeg har et lille problem da jeg er rimlig meget newbie til det (Dog har jeg sat mig lidt ind i Java) Ok jeg ved godt at jeg der er mange der siger at jeg skal sætte mig ind i Java istedet for at sætte mig ind i C++, men hver sin mand, hver sin interesser.

Mit sprøgsmål lyder nok meget newbie agtig, men det er sgu ikke som om at åbne et java program som køre i DOS.

Jeg har kompilet mit program og den er bare taget og kopiret fra en bog som jeg fandt. Den ser sådan ud:

#include <iostream.h>


int main()
{
cout <<"Hello World!\\n";
return 0;
}

Jeg har kompilet den og trykker nu på .exe'en. Men den udføre bare det den skal og lukker DOS ned igen. Hvordan kan jeg sætte en break eller pause ind så den stopper og venter så jeg kan nå at opfatte at den overhovedet virker. Det gør nmelig fandens hurtig.

Håber at i kan svare



|MxS|

prøv med
<pre>
system("PAUSE");
</pre>
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



Hej hej

Ja jeg er en frisk lille dreng som er ved at kigge på C++ programmeringen, og jeg regner med at fordybe mig meget i det, da jeg er meget facineret af hvad sproget kan udrette, men jeg har et lille problem da jeg er rimlig meget newbie til det (Dog har jeg sat mig lidt ind i Java) Ok jeg ved godt at jeg der er mange der siger at jeg skal sætte mig ind i Java istedet for at sætte mig ind i C++, men hver sin mand, hver sin interesser.

Mit sprøgsmål lyder nok meget newbie agtig, men det er sgu ikke som om at åbne et java program som køre i DOS.

Jeg har kompilet mit program og den er bare taget og kopiret fra en bog som jeg fandt. Den ser sådan ud:

#include <iostream.h>


int main()
{
cout <<"Hello World!\\n";
return 0;
}

Jeg har kompilet den og trykker nu på .exe'en. Men den udføre bare det den skal og lukker DOS ned igen. Hvordan kan jeg sætte en break eller pause ind så den stopper og venter så jeg kan nå at opfatte at den overhovedet virker. Det gør nmelig fandens hurtig.

Håber at i kan svare



|MxS|
prøv med
<pre>
system("PAUSE");
</pre>
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???



Hmmm det virker ikke rigtig med det.... Kan jeg gøre det forkert? Prøv og vis hvordan du ville sætte den ind.



Det er en dårlig bog du har. Der er ikke noget, der hedder <iostream.h>. Det hedder <iostream>.

Jeg går ud fra at det du kalder DOS er et Windows konsolprogram. Hvis du kører programmet fra en konsol (command eller cmd), vil den ikke lukke igen efter programmet er udført.

En anden mulighed er at lade programmet vente på input fra brugeren. Du skriver ikke hvilken compiler du bruger, men de fleste under Windows har funktionen getch() i <conio.h>. Prøv med følgende program:
#include <iostream>
#include <conio.h>
using namespace std;

int main()
{
cout <<"Hello World!\\n";
getch();
return 0;
}

Hvis du har en debugger kan du selvfølgelig også bruge den til at sætte et breakpoint.




Hvis du i start vælger kør og skriver cmd eller command (win2000/win98) og i prompten afvikler dit program kan du se hvad der sker.

Mvh

Søren

Don't Panic!



Det er en dårlig bog du har. Der er ikke noget, der hedder <iostream.h>. Det hedder <iostream>.


Dette er ukorrekt, begge dele vil virke, og er lige korrekte!

M.V.H.
Loke Dupont aka colde
ICQ: 130413033 MSN: the_colde@msn.dk MAIL: me@colde.dk WWW: http://colde.dk IRC: #colde @ irc.quakenet.org



Det her mente jeg det burde virke (gør hos mig):
<pre>
#include <iostream.h>
#include <stdlib.h>

int main()
{
cout <<"Hello World!\\n";
system("PAUSE");
return 0;
}
</pre>
-
neuroman? det' da mig :D
Aloha - Er du fresh???[Redigeret d. 11/09-02 15:40:24 af Elias]



t