Hent Enkelte data fra MySQL

Tags:    databaser

Hej

Er der en der ved hvordan jeg får vist hvem der ikke har tilmeldt sig til en sportsgren på en idrætsside jeg har lavet? Jeg bruger til dette tre tabeller

brugere sportsgrene og kombinationer_elev


I kombinationer_elev sammenflettes ID_numre fra brugeren og den valgte sportsgren. Så vidt så godt...

Kan man vise dem der er i brugere tabellen og sammenligne med de id-numre, der er i tilmeldt tabellen og hvis der er to der er ens skal den ikke vise den pågældende elev?

Jeg ønsker altså på en eller anden måde at vise, hvem af brugerne, der endnu ikke har tilmeldt sig en sport... Og i så fald, hvordan gøres dette.. er ikke den store haj til php/mysql.. :)

Dette haster lidt, så hvis én har mulighed for at svare idag, ville det være alt for godt.. :D

På forhånd tak

Michael



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej
Det bedste du kan gøre er at købe et hæfte om SQL og PHP (hvis det er PHP du programmere i). Disse hæfter er lavet af IDG og kan købes i de fleste boghandlere til en relativ lav pris. Heri står løsnnigen på dit sp...

Prøv evt. også www.php.net

Med Venlig Hilsen
Janus S. Andersen



select brugere.brugerid from brugere full join kombinationer_elev on brugere.brugerid = kombinationer_elev.brugerid where kombinationer_elev.brugerid is null


P.S. Det kan godt være at syntaksen er anderledes i MySQL omkring det her join værk (det er TSQL)
P.P.S Det kan naturligvis også laves med en left outer join i stedet, hvis det var noget :-)
Det skulle kunne klare det (håber jeg, det er ikke testet)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 30/03-04 10:06:01 af Brian Hvarregaard]

[Redigeret d. 30/03-04 10:08:20 af Brian Hvarregaard]



t