Problem med synMultiSyn

Tags:    delphi

User
Bruger #366 @ 21.12.01 10:48
Jeg har et lille problem med synMultiSyn komponenten... Jeg kan sagtens få den til at lave syntaks farvning på de forskellige koder, men kun hvis de står for sig selv, altså ikke hvis to sprog er blandet sammen f.eks.

<html>
<body>

<?php
echo "hej";
?>

</body>
</html>

Hvis jeg skriver dette, er det kun HTML koden der bliver farvet... Kun hvis jeg sætter PHP koden før <html> tagget eller efter </html> virker det.

Nogen der kender problemet og kan fortælle mig hvad jeg skal gøre?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #366 @ 21.12.01 11:07
Nå, kan se at min kode ikke helt kom med :( Men pointen skulle stadig være tydelig :) Håber nogen kan hjælpe



<quote>Nå, kan se at min kode ikke helt kom med :( Men pointen skulle stadig være tydelig :) Håber nogen kan hjælpe</quote>

Hej Casper!

Jeg kunne godt tænke mig at få at vide, hvordan du har lavet syntax farvning! Det har jeg nemlig selv problemer med!

--
Soccoro



User
Bruger #366 @ 21.12.01 14:00
Jeg fulgte stort set Niels' artikel http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=55

Men jeg havde også lidt problemer med det i starten, muligvis fordi den ikke er for nybegyndere som mig :) Jeg er faktisk ikke helt klar over hvordan jeg fik det til at virke, prøvede mig bare frem med de forskellige muligheder...

Jeg fandt faktisk også selv frem til løsningen på mit problem, så det ser ud til at man bare skal forsøge sig frem med det...

Men hvad er det helt præcist du har problemer med, så kan det jo være jeg kan finde ud af noget :)



<quote>Jeg fulgte stort set Niels' artikel http://www.udvikleren.dk/vis_artikel.php4?id=55

Men jeg havde også lidt problemer med det i starten, muligvis fordi den ikke er for nybegyndere som mig :) Jeg er faktisk ikke helt klar over hvordan jeg fik det til at virke, prøvede mig bare frem med de forskellige muligheder...

Jeg fandt faktisk også selv frem til løsningen på mit problem, så det ser ud til at man bare skal forsøge sig frem med det...

Men hvad er det helt præcist du har problemer med, så kan det jo være jeg kan finde ud af noget :)</quote>

Det er det hele jeg ikke forstår!

--
Soccoro



t