Hent fra SQl - Samme men fler point

Tags:    databaser

Hej

Er der en der ved hvordan jeg får vist hvem der ikke har tilmeldt sig til en sportsgren på en idrætsside jeg har lavet? Jeg bruger til dette tre tabeller

brugere sportsgrene og kombinationer_elev


I kombinationer_elev sammenflettes ID_numre fra brugeren og den valgte sportsgren. Så vidt så godt...

Kan man vise dem der er i brugere tabellen og sammenligne med de id-numre, der er i tilmeldt tabellen og hvis der er to der er ens skal den ikke vise den pågældende elev?

Jeg ønsker altså på en eller anden måde at vise, hvem af brugerne, der endnu ikke har tilmeldt sig en sport... Og i så fald, hvordan gøres dette.. er ikke den store haj til php/mysql..

Dette haster lidt, så hvis én har mulighed for at svare idag, ville det være alt for godt..

På forhånd tak

Michael



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Noget i den her dur:

select bruger.brugerid, sportsgren.sportsgrenis from bruger full join sportsgren on
bruger.brugerid = sportsgren.sportsgrenid
where sportsgren.sportsgren is null

det er ikke sikkert at det er helt rigtigt, men ideen er der i hvertfald, det skal være en FULL JOIN for at få alle dem med der er null i din sportsgren tabel, alternativet er at lave en outer join, men det er op til dig

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)

[Redigeret d. 30/03-04 10:40:44 af Brian Hvarregaard]



Hjalp det? ellers send mig et sql script på tabellerne, så skal jeg lave den join statement

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t