Kan ikk overskrive en variabel...

Tags:    databaser

Ands

halløj herinde...

Jeg har eksperimenteret en smule med SQL databaser, men er stødt på et problem..

Når jeg inde under phpMyAdmin har oprettet en tabel der hedder "navne", og i den én variabel som hedder "navn"....

Når jeg så har tilsluttet mig sql-databasen og har fået sendt min data, virker det også fint nok, men derimod næste gang.. Der virker det ikk...

F.eks.
Fold kodeboks ind/udKode 


Som i kan se kan man selv indtaste variablen "navn", som den sender til SQL-databasen, og hvorefter den viser den på en blank side...
Det virker oss fint nok den første gang som jeg nævnte tidligere, men når jeg prøver en gang til kan den ikke ændre variablen "navn", men viser blot det jeg indtastede før...


Hvorfor gør den det????
Og hvordan kan jeg fikse det så jeg igen og igen kan ændre den???


ps..
Sorry der ingen UP er på spil, men jeg er løbet tør..
Håber i alligevel vil svare på den... :D

[Redigeret d. 22/04-04 23:34:40 af Anders]

[Redigeret d. 22/04-04 23:35:37 af Anders]



Det er da ikke så underligt... en tabel kan indeholde mere end et navn! ...ellers er der ikke så meget database over det :o)

Det er ganske naturligt at du får det samme navn ud både første, anden, tredje, ... gang, fordi du kun kigger på det første resultat og ikke resten.



Det er da ikke så underligt... en tabel kan indeholde mere end et navn! ...ellers er der ikke så meget database over det :o)

Det er ganske naturligt at du får det samme navn ud både første, anden, tredje, ... gang, fordi du kun kigger på det første resultat og ikke resten.

Ands

Okaj.. men hvordan kan jeg så få de andre værdier ud af "navn"??
er det en array??? eller hva??



Det er da ikke så underligt... en tabel kan indeholde mere end et navn! ...ellers er der ikke så meget database over det :o)

Det er ganske naturligt at du får det samme navn ud både første, anden, tredje, ... gang, fordi du kun kigger på det første resultat og ikke resten.
Ands

Okaj.. men hvordan kan jeg så få de andre værdier ud af "navn"??
er det en array??? eller hva??

Ands

Ups... Jeg har fundet ud af det.. tak for hjælpen... :D



Det er da ikke så underligt... en tabel kan indeholde mere end et navn! ...ellers er der ikke så meget database over det :o)

Det er ganske naturligt at du får det samme navn ud både første, anden, tredje, ... gang, fordi du kun kigger på det første resultat og ikke resten.
Ands

Okaj.. men hvordan kan jeg så få de andre værdier ud af "navn"??
er det en array??? eller hva??
Ands

Ups... Jeg har fundet ud af det.. tak for hjælpen... :D

Ands

Jeg har nu lavet lidt mere med det, men hvis nu jeg vil have én bestemt "sætning" fra "navn", hvordan kan jeg så gøre det??

F.eks.
hvis jeg har tilføjet nye ting til variablen "navne", og derefter vil have #4 ud.. hvordan gør jeg så det???



t