Memo char optæller

Tags:    delphi

User
Bruger #402 @ 22.12.01 17:30
Hvordan optæller man alle memoens bogstaver, så det vises i en label?



<b>Mvh</b> Simon



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
<quote>Hvordan optæller man alle memoens bogstaver, så det vises i en label?
</quote>

<pre>
procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
Label1.Caption := IntToStr(Length(Memo1.Text));
end;
</pre>

Bemærk at hver gang du trykker på <enter> tæller den to tegn op da <enter> indsætter både #13 og #10 som er ASCII koderne for henholdsvis carriage return og line feed.



User
Bruger #121 @ 22.12.01 20:44
<quote>Bemærk at hver gang du trykker på <enter> tæller den to tegn op da <enter> indsætter både #13 og #10 som er ASCII koderne for henholdsvis carriage return og line feed.</quote>

Jeg tror ordet "enter" mangler to steder!!! :-) Jeg tror nedenstående passer bedre...

Bemærk at hver gang du trykker på "enter" tæller den to tegn op da "enter" indsætter både #13 og #10 som er ASCII koderne for henholdsvis carriage return og line feed.

Passer det bedre?? :-)

Esben
esben.pape.selsing@skolekom.dk



<quote>Bemærk at hver gang du trykker på <enter> tæller den to tegn op da <enter> indsætter både #13 og #10 som er ASCII koderne for henholdsvis carriage return og line feed.

Jeg tror ordet "enter" mangler to steder!!! :-) Jeg tror nedenstående passer bedre...

Bemærk at hver gang du trykker på "enter" tæller den to tegn op da "enter" indsætter både #13 og #10 som er ASCII koderne for henholdsvis carriage return og line feed.

Passer det bedre?? :-)
</quote>

Ja :) Glemte lige at forummet ikke er udpræget begejstret for større og mindre end tegnene som jeg havde pakket "enter" ind i.




t