Læse i en mdb-fil

Tags:    databaser

Politikkens Retskrivnings- og betydningsorbog, er skrevet ind i en mdb-fil. Er det muligt for mig at lave en HTML side som kan finde oplysningerne i denne database(mdb'en).

Jeg har via nogle programmer fået skrevet filen om til txt-format. Og har derefter lavet et lille QBasic program til at søge i filen. Men det ville være noget federe hvis jeg kunne lave det på en hjemmeside.
Jeg ska bruge databasen til en chatbor jeg arbejder på.

Kan i hjælpe mig.

Jeg har i bund og grund brug for at kunne hente data fra en mdb-database og bruge disse data på en hjemmeside.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Politikkens Retskrivnings- og betydningsorbog, er skrevet ind i en mdb-fil. Er det muligt for mig at lave en HTML side som kan finde oplysningerne i denne database(mdb'en).

Jeg har via nogle programmer fået skrevet filen om til txt-format. Og har derefter lavet et lille QBasic program til at søge i filen. Men det ville være noget federe hvis jeg kunne lave det på en hjemmeside.
Jeg ska bruge databasen til en chatbor jeg arbejder på.

Kan i hjælpe mig.

Jeg har i bund og grund brug for at kunne hente data fra en mdb-database og bruge disse data på en hjemmeside.


Hvilket server-side sprog, vil du bruge?
Har du en MS Web Server, kan du bruge ASP, men også PHP og JavaScript.

Til en Access database, er ASP måske det nemmeste.



www.dsn.dk


var det ikke nemmere end at opfinde den dybe tallerken igen ?



Jeg havde håbet på at kunne bruge VB, det kan jeg lidt. Men jeg vil da lige prøve at se på det der ASP, måske er det noget jeg kan lære, tak for hjælpen.




Jeg havde håbet på at kunne bruge VB, det kan jeg lidt. Men jeg vil da lige prøve at se på det der ASP, måske er det noget jeg kan lære, tak for hjælpen.


ASP kan bruge flere sprog, bl.a VB og VB.NET

Luk nu lige din tråd, hvis du er færdig med den.



t