MSSQL connect

Tags:    databaser

Hey folkens!
Jeg ville bare lige vide om man connecter til en MSSQL database på samme måde som til en MySQL database?

Er nybegynder, bær over med mig :D

/Lars



Hey folkens!
Jeg ville bare lige vide om man connecter til en MSSQL database på samme måde som til en MySQL database?

Er nybegynder, bær over med mig :D

/Lars


Hvilket programmeringssprog? Jeg er så elendig til at læse tanker.




Hov for søren.. Min fejl ;)
Php hehe.. Vidste der var noget jeg havde glemt! :(



Hov for søren.. Min fejl ;)
Php hehe.. Vidste der var noget jeg havde glemt! :(


hehe, prøv at kigge her:
http://dk.php.net/manual/en/ref.mssql.php





Hov for søren.. Min fejl ;)
Php hehe.. Vidste der var noget jeg havde glemt! :(

hehe, prøv at kigge her:
http://dk.php.net/manual/en/ref.mssql.php


-

Det forstår jeg ikke meget af? :(
Jeg er nybegynder.. Og har kun prøvet at lave et "opret bruger" system med MySQL, og nu skal jeg lave et til en ven der bruger MSSQL.. Og det på den side der forstår jeg ikk ligefrem meget af. Sorry jeg er nybegynder... :(





Det forstår jeg ikke meget af? :(
Jeg er nybegynder.. Og har kun prøvet at lave et "opret bruger" system med MySQL, og nu skal jeg lave et til en ven der bruger MSSQL.. Og det på den side der forstår jeg ikk ligefrem meget af. Sorry jeg er nybegynder... :(


Det kan jo godt blive et problem, for du kommer unægteligt ofte til at læse teknisk engelsk.

Men der står at hvis du bruger unix/Linux, skal du bruge FreeTDS library. Og hvis du bruger Windows, skal du gøre således:
The Client Tools can be installed from the MS SQL Server CD or by copying ntwdblib.dll from \\winnt\\system32 on the server to \\winnt\\system32 on the PHP box. Copying ntwdblib.dll will only provide access. Configuration of the client will require installation of all the tools.

Derefter ligner mssql syntaksen, den fra Mysql.




Hmmmm
Jeg fatter stadig hat... Skal bare ha en php side hvor den connecter til en mssql server.. ikk andet.. og...
Tja.. Tror bare jeg giver op, for fatter seriøst ikk al det der tekniske noget?
Kunne bare godt tænke mig en tja.. hvad hedder det.. en model. ligesom :

mysql_connect("sqlserver", "username", "password"); mysql_select_db("dbname");

bare til en mssql server i stedet?



Hmmmm
Jeg fatter stadig hat... Skal bare ha en php side hvor den connecter til en mssql server.. ikk andet.. og...
Tja.. Tror bare jeg giver op, for fatter seriøst ikk al det der tekniske noget?
Kunne bare godt tænke mig en tja.. hvad hedder det.. en model. ligesom :

mysql_connect("sqlserver", "username", "password"); mysql_select_db("dbname");

bare til en mssql server i stedet?



Lars, har du overhovedet kigget på det link jeg gav dig? Der står netop lige præcis hvordan du gør:

mssql_connect ("<ip of the server SQL>", "sa", "");
mssql_select_db ("<Data Base>", $con);
Og så videre, men php kan som standard ikke bruge en MsSql server. Og hvis du bruger en windows webserver, så synes jeg altså ikke, det er alt for teknisk, at kopiere nogle filer fra en cdrom til din harddisk:
The extension requires the MS SQL Client Tools to be installed on the system where PHP is installed. The Client Tools can be installed from the MS SQL Server CD

Come on! Installer MS Sql client tools fra cd'en. Det burde være nemt at forstå.

[Redigeret d. 29/09-04 20:55:47 af Michael Bjerregaard]



Ok, se nu fattede jeg ligepludselig noget af hvad du snakker om :D
Jeg skal lige prøve at finde ud af det..
Tak



Ok, se nu fattede jeg ligepludselig noget af hvad du snakker om :D
Jeg skal lige prøve at finde ud af det..
Tak


Selv tak.



t