Compileren kan ikke finde Microsoft.DirectX namespacet

Tags:    .net

Jeg har installeret følgende 2 ting:
DirectX 9.0 SDK Update - (Summer 2003) Release Notes
DirectX 9.0 SDK Update - (Summer 2003)

Dette (tror jeg) burde give mig adgang til Microsoft.DirectX og Microsoft.DirectX.Direct3D namespacene.

Den melder fjel ved disse linjer:
using Microsoft.DirectX;
using Microsoft.DirectX.Direct3D;

og ved alle linjer hvor jeg bruger noget fra disse namespaces.
Fejlene:
The type or namespace name 'DirectX' does not exist in the class or namespace 'Microsoft' (are you missing an assembly reference?)

The type or namespace name 'DirectX' does not exist in the class or namespace 'Microsoft' (are you missing an assembly reference?)

The type or namespace name 'Device' could not be found (are you missing a using directive or an assembly reference?)


Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jepsen, det er måden at gøre det på, derefter skal du i dit projekt slette de eksisterende referencer og lave nye ved at pege ned på den mappe. Jeg mener der er en måde at genregistrere de eksisterende DirectX .dll'er men jeg har ikke fundet noget der virker endnu, dette virker.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hø..Hø... du mangler en reference (har selv haft samme problem med installationen)

se det her
http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2003/06/02/dx9.html

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hø..Hø... du mangler en reference (har selv haft samme problem med installationen)

se det her
http://www.ondotnet.com/pub/a/dotnet/2003/06/02/dx9.html

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


Ja det står beskrevet der, men jeg forstår ikke helt hvad de mener...

Create a normal folder in your chosen location and copy each DLL to it.


Som jeg læser det skal jeg oprette en mappe, som jeg selv vælger navnet på og ligge alle filerne ned i.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)



Efter at have kopieret alle Microsoft.Direcx.xxxxx.dll over i mappen C:\\directx\
tilføjede jeg dem via Visual Studio.NET's solution explorer.

Så kunne den godt finde namespacene under kompileringen men lige når programmet skulle starte får jeg følgende:

An unhandled exception of type 'System.IO.FileNotFoundException' occurred in direct3dtest.exe

Additional information: File or assembly name Microsoft.DirectX.Direct3D, or one of its dependencies, was not found.

Ved linjen hvor jeg skriver:
app.InitializeGraphics ();

(selve koden er fra artiklen: http://staff.develop.com/candera/weblog2/articleview.aspx/DirectX/Direct3D/da/03%20Rendering%20Basics.xml )

Det virker lidt underligt at den ikke melder fejl ved mit
using Microsoft.DirectX.Direct3D;

Men først ved InitializeGraphics()


Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)



Hmm.... den tutorial har jeg godt kunnet køre..... det er garanteret nogle referencer stadig der er problemet

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Hmm.... den tutorial har jeg godt kunnet køre..... det er garanteret nogle referencer stadig der er problemet

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


Ved ikke rigtigt hvad jeg gjorde, men nu virker det ihvertfald.. :D

Tak for hjælpen!

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)



t