game map

Tags:    .net

Jeg har mange problemer med at lave følgende.

Har en picturebox der er 320*320 og i den vil jeg så gerne kunne putte en masse 32*32 bitmaps ind, som jeg så kan "gå " rundt på med min 32*32 figur.

Altså noget drawmap function jeg ikke kan finde ud af.



6 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Ja det er jeg helt me dpå, men det var mere at kunne tegne dem alle sammen, men kun vise hvad der kan være i et 320 * 320 vidnue...

forstår du?

Det er meget ala "castle of the winds" hvis du kender det? Det er en shareware spil fra gamle dage, og kan findes via google


Ahhh :) hehe... ja, jeg er med, men så skal du bruge en relativ position(et offset) i forhold til (0,0) sådan så du måske tegner fra (xOff, yOff) = (4,1). forstår du? Dette offset det gør du enten større eller mindre f.eks. ved klik på piltast(jeg kender ikke kontrollen), men i pilned skriver du f.eks. at yOff = yOff +1

dvs:
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper



Jeg har mange problemer med at lave følgende.

Har en picturebox der er 320*320 og i den vil jeg så gerne kunne putte en masse 32*32 bitmaps ind, som jeg så kan "gå " rundt på med min 32*32 figur.

Altså noget drawmap function jeg ikke kan finde ud af.


Til at tegne den bruger du "bare" et for-loop nested i et andet... al la:
Fold kodeboks ind/udKode 


Casper



Ja det er jeg helt me dpå, men det var mere at kunne tegne dem alle sammen, men kun vise hvad der kan være i et 320 * 320 vidnue...

forstår du?

Det er meget ala "castle of the winds" hvis du kender det? Det er en shareware spil fra gamle dage, og kan findes via google



Ja, det har du ret i. Det er det jeg ikke helt kan "handle"....





Ja, det har du ret i. Det er det jeg ikke helt kan "handle"....



well, hvis jeg skal hjælpe dig mere, så bliver jeg jo nødt til at se noget kode... ellers er det svært :)

Casper



Jeg har har ikke lavet noget kode endnu.... Jeg har styr på det hele undtagen det med map move....

Altså vise noget men tegne det hele...



t