Spil på hjemmeside

Tags:    .net

Jeg er begyndt at programere lidt ASP.NET og C#. jeg vil gerne hører om det er muligt at lave spil i et af sprogende og å få dem ind på ens hjemmeside hvor alle kan spille dem.
Hvis det kan lade sig gøre vil jeg gerne have nogle toturials/artikler om hvordan man gør.

Mvh.
Kasper Nielsen



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Selvfølgelig kan du lave spil i .NET, både i ASP.NET såvel som et Windows spil, i ASP.NET er du dog nok begrænset noget, fordi det drejser sig om web (ellers skal du nok ha fat i Java). Der findes nok ingen bestemt guide til at lave et spil, men jeg vil skyde på du skal hive fat i noget GDI+ eller OpenGL og gå derudfra.
En hurtig søgning gav også dette tetris spil i C#, som du måske kan tage et kig på:
http://www.codeproject.com/csharp/CsGATetris.asp

[Redigeret d. 21/07-04 19:41:43 af Jeppe Andersen]



Hvis du udvikler dine spil i Asp.Net skulle det ikke være noget problem, men hvis det er normale win forms, kræver det download og at brugeren har .Net frameworket installeret ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk



Den 21-07-04 19:41 skrev Jeppe Andersen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
Selvfølgelig kan du lave spil i .NET, både i ASP.NET såvel som et Windows spil, i ASP.NET er du dog nok begrænset noget, fordi det drejser sig om web (ellers skal du nok ha fat i Java). Der findes nok ingen bestemt guide til at lave et spil, men jeg vil skyde på du skal hive fat i noget GDI+ eller OpenGL og gå derudfra.
En hurtig søgning gav også dette tetris spil i C#, som du måske kan tage et kig på:
http://www.codeproject.com/csharp/CsGATetris.asp

[Redigeret d. 21/07-04 19:41:43 af Jeppe Andersen]
-----------------------------------------------------------------------------
Ok... hvad er bedst at lave det i ASP.NET eller Java??

Mvh.
Kasper Nielsen



Vil sige det afhænger helt af hvilket slags spil du vil lave... vil du lave et avanceret spil til hjemmesider, for eksempel Runescape.com, så skal du nok vælge java da du har (næsten) de samme muligheder i et java applet som i en almindelig applikation, mens du ved ASP.NET nok er begrænset til det lidt mere standard web orienterede (dvs. html design og almindelig tekst).
I et almindeligt (windows) program er det nok bare en smagssag om du vælger java eller .net



(dobbelt post, slettet tekst)

[Redigeret d. 23/07-04 16:09:10 af Jeppe Andersen]



Den 23-07-04 16:08 skrev Jeppe Andersen følgende:
-----------------------------------------------------------------------------
(dobbelt post, slettet tekst)

[Redigeret d. 23/07-04 16:09:10 af Jeppe Andersen]
-----------------------------------------------------------------------------
Hvis det nu er kryds og bolle og sådan nogle spil i den stil hvad er så bedst??

Mvh.
Kasper Nielsen



Tjaeh, til sådan en opgave ville jeg nok vælge java, mest fordi det ville være nemmere at lave det grafiske, men det ville os sagtens være muligt med ASP.NET.
En løsningsmodel dertil kunne eventuelt være at placere nogle billedfiler af kryds og bolle rundt omkring baseret på kode.



Det her spil er lavet vha. .NET 1.1 framworket:
http://arenawars.krawall.de/com/
Jeg har ikke selv prøvet det men det ser da meget sjovt ud..


- karmazilla -



t