ASP.net og IIS

Tags:    .net

Jeg er ikke lige helt med på hvordan jeg får min IIS server under Windows2000 Pro DK SP4 til at forstå at standardfilen hedder default.aspx
Jeg har .net framework 1.1 runetime library installeret og den skulle også være registreret ved at køre den der fikse kommando:
%systemroot%\\Microsoft.NET\\Framework\\v1.1.4322\\aspnet_regiis.exe -i

Har jeg overset noget?



6 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Hvis du kigger under Home Directory->Configuration->Mappings, er ASPX så oprettet derinde?

Mvh. Thomas Lykke Petersen



Gør følgende:
My Computer (højreklik) -> Manage -> Services And Applications -> Internet Information Service -> Web Sites -> Default Web site

Når du folder den sidste gren ud ser du alle dine virtuelle biblioteker. Her har du vel et der matcher den applikation du har lavet? Hvis ikke så er det det der er problemet! Hvis du har et sådan bibliotek så højreklik på det og vælg properties. Under properties (på min WinXp) er der et faneblad der hedder 'Documents' Under dette faneblad kan du se hvilke filer den kender, her skal Default.aspx blandt andet stå (ellers kan du tilføje den). Under 'General' fanebladet skal der nede i bunden være angivet et 'Application name' (det vil sige at tekstboksen ikke må være grået ud).....

Hvor langt kommer vi med det her ? Skriv lige om der er noget af det der går galt eller ikke findes, så tager vi den derfra :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Nope....
Er dit Virtuelle bibliotek sat til at køre som applikation?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



>Er dit Virtuelle bibliotek sat til at køre som >applikation?

Jeg er ikke helt med...?



> Hvis du kigger under Home Directory->
> Configuration->Mappings, er ASPX så oprettet > derinde?


ARGH! Jeg fatter ikke en ..... :(
Hvor skal jeg kigge efter det henne? Jeg har kigget under Computer Administration -> IIS ->
Standard Web Sted ....... :(
Please help...



Jeg ændrede stien fra wwwroot til noget andet og oprettede mappen inde under IIS -> Standardwebsted og nu virker det... Ganske rart, jeg kunne ikke have gjort det uden Jeres hjælp... Tak skal I have!



t