Gåseøjne? :O

Tags:    .net

Hej folkens...

Dette er måske et meget mystisk spørgsmål, men ikke desto mindre giver det mig problemer...

Jeg ønsker på min hjemmeside i visse tilfælde at udskrive " på et label, hvilket dog giver problemer da koden ikke kan compileres.

Eks:
LabelX.Text = "Jens var "grøn" af misundelse";

Jeg bruger Visual Studio, og logisk nok brokker den sig over at variablen "grøn" ikke findes.

Er der nogen kloge mennesker der har en eller andne unicode, smart ide eller løsning på hvordan det kan lade sig gøre at en string kan indeholde gåseøjne uden at det tages som en escape character for string'en?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
3 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
LabelX.Text = "Jens var "grøn" af misundelse";


Nu er .NET jo sprog uafhængig, men ud fra syntaksen tror jeg du bruger C#, MC++, J# eller JScript.NET, og i disse sprog skal det se sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 





- karmazilla -



LabelX.Text = "Jens var ""grøn"" af misundelse"; sådan plejer man at gøre i de fleste programmeringssprog












-------------------------------------------------------
Jonas (Decko)
-------------------------------------------------------



Hej folkens...

Dette er måske et meget mystisk spørgsmål, men ikke desto mindre giver det mig problemer...

Jeg ønsker på min hjemmeside i visse tilfælde at udskrive " på et label, hvilket dog giver problemer da koden ikke kan compileres.

Eks:
LabelX.Text = "Jens var "grøn" af misundelse";

Jeg bruger Visual Studio, og logisk nok brokker den sig over at variablen "grøn" ikke findes.

Er der nogen kloge mennesker der har en eller andne unicode, smart ide eller løsning på hvordan det kan lade sig gøre at en string kan indeholde gåseøjne uden at det tages som en escape character for string'en?


I php kan man escape med '\\'. Jeg har ikke prøvet om det virker med html koderne, men prøv da:

http://www.sbrady.com/hotsource/html/char.html

eller i dit tilfælde:

"




LabelX.Text = "Jens var "grøn" af misundelse";

Nu er .NET jo sprog uafhængig, men ud fra syntaksen tror jeg du bruger C#, MC++, J# eller JScript.NET, og i disse sprog skal det se sådan her ud:

Fold kodeboks ind/udKode 

- karmazilla -



Jeg bruger C#.. Skulle jeg selvfølgelig have skrevet, men tænkte jeg ikke lige ober.. Men så var det jo lige perfekt du kunne regne det ud.. Dit svar var lige præcis hvad jeg skulle bruge.. Mange tak for hjælpen, det er værdsat!



t