Disable Alt+F4

Tags:    .net

Jeg sidder og fedter lidt med et lille C# program, og vil gerne have at man får en dialog boks frem med Yes/No inden man lukker programmet.

Det har jeg også fået til at virke med taste kombinationen Shift+F4.
Nu er problemet så bare at jeg gerne ville have haft det til at virke på Alt+F4, men den indbyggede lukke funktion på Alf+F4 går ind og overtager, så min dialog boks ingen funktion har.


Jeg har fundet noget kode som skulle disable luk funktionen fra Alt+F4 samt luk ikonet, men det virker ikke.

private void Form_Closing(object sender, System.ComponentModel.CancelEventArgs e)
{
e.Cancel = true;
}



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg sidder og fedter lidt med et lille C# program, og vil gerne have at man får en dialog boks frem med Yes/No inden man lukker programmet.

Det har jeg også fået til at virke med taste kombinationen Shift+F4.
Nu er problemet så bare at jeg gerne ville have haft det til at virke på Alt+F4, men den indbyggede lukke funktion på Alf+F4 går ind og overtager, så min dialog boks ingen funktion har.


Jeg har fundet noget kode som skulle disable luk funktionen fra Alt+F4 samt luk ikonet, men det virker ikke.

private void Form_Closing(object sender, System.ComponentModel.CancelEventArgs e)
{
e.Cancel = true;
}


Har du opsat event handleren? Jeg mener, det virker jo ikke bare du kopiere funktionen, du skal også have opsat eventhandleren korrekt.

Kan du eventuelt paste hele koden for din winform.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



Fandt fejlen... Det var ganske rigtigt min Event handler den var gal med, men det vidste jeg nu godt...
Jeg er bare ikke lige så skarp i det endnu, så jeg havde forsøgt at bruge

this.Closing += new EventHandler(Start_Closing);

og ikke

this.Closing += new CancelEventHandler(Start_Closing);

som var den rigtige.



t