Parameter navne....

Tags:    .net

Jeg har udarbejdet siderne i .NET miljøet og skal sende parametre såsom [amount] [merchant] [orderid] osv. til DIBS betalings-vindue.

Jeg skal kunne sende dem med de rigtige parameter navne så betalings-vinduet kan læse dem.

Men, .NET har en funktion som sikrer at kontroller ikke får de samme navne, så den tilføjer f.eks ”ctl10_” foran det oprindelige navn, så det siger nogenlunde sådan her ud f.eks. ”ctl10_amount” når jeg poster formen.

Har I været ud for sådan noget?



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har udarbejdet siderne i .NET miljøet og skal sende parametre såsom [amount] [merchant] [orderid] osv. til DIBS betalings-vindue.

Jeg skal kunne sende dem med de rigtige parameter navne så betalings-vinduet kan læse dem.

Men, .NET har en funktion som sikrer at kontroller ikke får de samme navne, så den tilføjer f.eks ”ctl10_” foran det oprindelige navn, så det siger nogenlunde sådan her ud f.eks. ”ctl10_amount” når jeg poster formen.

Har I været ud for sådan noget?


Hivs du skal have fat i en control via koden, kan du anvende egenskaben ClientID. Den vil returnere det fulde ID for den givne kontrol, som det vil være på klienten (IE).

F.eks. du har en TextBox som du har døbt txtMerchant. Af forskellige årsager hedder den ctl10_txtMerchant klientside. Ved at kalde txtMerchant.ClientID vil du få strengen "ctl10_txtMerchant" returneret.
--
Thomas Due
Software developer
tdue@mail.dk



t