struktur osv. på større site

Tags:    .net

Hej alle

Jeg er i gang med et større site, og er løbet ind i lidt problemer.
Siden skal nærme sig et CMS, så en admin kan ændre lidt sidetekster osv online. Problemerne er så:

Hvad gør man? Gemmer man teksten i en db, ligesom med alm. asp, eller laver men noget smart med en usercontrol?
Hvordan er en smart fil/mappe struktur? Skal codebehind filerne ligge sammen med de sider der bruger dem, eller i en sepperat mappe?

Hvis der er nogen der kender artikler eller andet vil jeg sætte stor pris på det!

På forhånd tak for hjælpen.




2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er lidt omfattende at lave et CMS, tro mig, jeg sidder selv om tumler med et godt design til et .NET CMS. Hvad angår struktur, så er det primært en logisk struktur du skal bruge, det vil sige at du skal lave mapper til forskellige ting, jeg plejer at have mapper til hvert område på min side. Dvs. en mappe til grafik, en mappe til stylesheets, en mappe til administrations sider, en mappe til forumsider og så videre.... hvad angår dine codebehind filer, så har du jo ikke nogle!!! de er kompileret ind i din .dll


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"



Det er lidt omfattende at lave et CMS, tro mig, jeg sidder selv om tumler med et godt design til et .NET CMS. Hvad angår struktur, så er det primært en logisk struktur du skal bruge, det vil sige at du skal lave mapper til forskellige ting, jeg plejer at have mapper til hvert område på min side. Dvs. en mappe til grafik, en mappe til stylesheets, en mappe til administrations sider, en mappe til forumsider og så videre.... hvad angår dine codebehind filer, så har du jo ikke nogle!!! de er kompileret ind i din .dll


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"



Tak skal du have, det var præcis sådan noget jeg ledte efter. Jeg har rodet med CMS og alm. ASP før, så det tekniske skal jeg nok kunne overskue, desuden er det til et projekt jeg skal lave sammen med en der har lavet meget CMS i PHP, og derfor kender teknikken bag. Det er derfor en genial måde at lære det på for mig...



t