Noget med cookies og radiobuttons

Tags:    .net

Hejsa,

Jeg har en applikation til indbetaling af print, hvor der på forsiden er 2 radiobuttons med hhv. navnene: Information og Kassekontoret.

Jeg skal så lave en cookie - eller noget (har aldrig prøvet det før), der, selvom man lukker siden, eller blot vil opdatere en ny bruger, "husker" hvor sidste indbetaling på den pågældende maskine er foretaget.

Er der nogen, der kan hjælpe med hvordan ? :-)


Mvh Line



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Problemet med cookies er at brugeren SKAL tillade at der kommer cookies ind i browseren, det er ikke noget man altid kan garantere. Det betyder også at hvis ikke brugeren specifikt har sat sin browser op til at må acceptere cookies så vil dit program ikke virke.

Hvis du kan overtale alle dine brugere til altid at acceptere cookies, eller du er villig til at acceptere dette problem er det lige til at lave, her er en artikel der kan hjælpe lidt i gang: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_vstechart/html/vbtchaspnetcookies101.asp Hvis ikke du kan få denne accept hos brugerne er det en helt anden løsning du søger

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"



Hvad laver du det i?

Asp, Aspx, C# oder was?



Hvad laver du det i?

Asp, Aspx, C# oder was?




Det er C#



Problemet med cookies er at brugeren SKAL tillade at der kommer cookies ind i browseren, det er ikke noget man altid kan garantere. Det betyder også at hvis ikke brugeren specifikt har sat sin browser op til at må acceptere cookies så vil dit program ikke virke.

Hvis du kan overtale alle dine brugere til altid at acceptere cookies, eller du er villig til at acceptere dette problem er det lige til at lave, her er en artikel der kan hjælpe lidt i gang: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/dv_vstechart/html/vbtchaspnetcookies101.asp Hvis ikke du kan få denne accept hos brugerne er det en helt anden løsning du søger

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"



Jeg skal bare regne med, at de accepterer cookies. Jeg laver det for en anden afdeling, så jeg gør bare det, jeg får besked på :-)




Kunne du bruge artiklen, den giver eksempel på hvordan man skal lave cookies og hvordan man kan bruge dem igen (læse og skrive)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
\\"All your base are belong to us\\"



hvis du ønsker et specifikt kode eksempel skal jeg nok smide et eksempel ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk



hvis du ønsker et specifikt kode eksempel skal jeg nok smide et eksempel ?

Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk




Jo tak, jeg kunne godt bruge et eksempel.



t