Installation af Framework på server

Tags:    .net

Jeg har nok bikset med dette i laaang tid!
Jeg skal have .net til at virke på min win2003 server, men jeg får følgende fejl i event loggen:

Event Type: Error
Event Source: ASP.NET 2.0.50215.0
Event Category: None
Event ID: 1088
Date: 13-07-2005
Time: 15:19:08
User: N/A
Computer: XXX
Description:
Failed to execute request because the App-Domain could not be created. Error: 0x80070005 Access is denied.

Jeg aner ikke hvad det er, der er galt, er der nogen der kan hjælpe?





5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmmm.... brugere.....

På IIS6.0 kører ASP.NET applikationer ikke som Maskine\\ASPNet der kan ikke giver rettigheder baseret på denne... derimod kører den som NT AUTHORITY\\Network Service....

hvis det hjælper.... eller er jeg ved at være skudt tom for ideer :-) check evt. google groups

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Har du tilladelse til at eksekvere ASP.NET applikationer på din maskine? det skal nemlig sættes op separat på en 2003 server?
Hvis du går ind på konfigurationssiden til din IIS og kigger under web extensions (mener jeg det er) så står der ASP.NET et sted og den skulle gerne stå til "Allow"

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Desværre den står allerede til "Allow" jeg tror det har noget med noget bruger opsætning at gøre..
Ulrik



Kan det tænkes at det virtuelle bibliotek du har din ASP.NET applikation i ikke er sat til at køre som en applikation? Dette forekommer typisk hvis man blot kopierer filerne ind i en mappe i inetpub/wwwroot

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



ho ho jeg fandt ud af det.
FrontPage Server Extention skulle installeres!
Nu virker det :)
Ulrik



t