.Net

Tags:    .net

Nogen der kender nogle gode bøger kan jeg købe,hvis jeg gerne vil begynde at programmer i C#(Sharp) .NET ??

Jeg er ikke ny inden for programmering.. Men vil adligevel godt have en bog der starter fra starten, så min verden ikke falder fra hinanden fordi jeg har faldet af et sted :)

Søren Knudsen @ WorldWideWeb



Nogen der kender nogle gode bøger kan jeg købe,hvis jeg gerne vil begynde at programmer i C#(Sharp) .NET ??

Jeg er ikke ny inden for programmering.. Men vil adligevel godt have en bog der starter fra starten, så min verden ikke falder fra hinanden fordi jeg har faldet af et sted :)

Søren Knudsen @ WorldWideWeb


Hej Søren,

jeg fandt en anmeldelse her på Udvikleren af:

C# af. Bo Brinch

Den kan jeg klart anbefale.

Hilsen Thomas Vanting



Jeg prøver :)


Søren Knudsen @ WorldWideWeb



Nogen der kender nogle gode bøger kan jeg købe,hvis jeg gerne vil begynde at programmer i C#(Sharp) .NET ??

Jeg er ikke ny inden for programmering.. Men vil adligevel godt have en bog der starter fra starten, så min verden ikke falder fra hinanden fordi jeg har faldet af et sted :)

Søren Knudsen @ WorldWideWeb



Den bedste jeg kender er Programming C# af Jesse Liberty, så hvis det er ok med en bog på engelsk kan du prøve den.

Mvh. Emilbp



De fleste bøger jeg har læst har været fra Microsoft, jeg kan egentlig ikke anbefale dem, da de fokuserer meget på hvordan man bruger visual studio.net og alle dens funktioner. Jeg blev nød til at søge information andre steder da jeg ville til at arbejde med databaser, da deres forklaringer stortset altid går ud på at bruge visual studio.net til at generere forbindelser til databaser osv.

Tilgengæld synes jeg godt om deres forklaringer af C#, som de som regel starter med.


Ps. Jeg har gode erfaringer med at låne bøger om .NET på bibliotek.dk, der er mange om emnet, det er nemt at bestille og ikke mindst er de gratis :)

Lige nu sidder jeg bl.a. med følgende bøger lånt gennem bibliotek.dk:
Deitel - C# for experienced programmers
O'reilly - ADO.NET Cookbook


Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)



t