Hjælp til VC++.net Treeview og Listview

Tags:    .net

Hey, jeg er ret ny til VC++ og er igang med at lave en GUI med Treeview og Listview contolls. Men der er nogle ting jeg ikke kan finde ud af:

Hvordan tæller jeg antal controlls i mit Listview, og sætter antallet for en statusbar?

Hvordan sætter jeg ikoner for hver Treeview item lige efter jeg laver den, altså så jeg fx kan vælge et bestemt ikon fra samlingen og sætte på?

Håber i kan hjælpe mig...



4 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg ved kun hvordan man gør det i C#, men måske det kan give dig et hint. Med hensyn til billedet, så tilknytter du en imagelist (ved listview, skal det måske være en smallimagelist) og sætter imageindex på den node du netop har oprettet. Med hensyn til det andet spørgsmål, så forstår jeg ikke helt hvad du vil - et træ indeholder ingen andre kontroller, og de eneste kontroller et listview indeholder, er items collectionen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Med hensyn til at skrive i en statusbar, så har en statusbar en text property. Så det må blive noget med: statusBar1->Text = "bla...bla...";

Det du vil tælle, kan det ikke gøres i den/de løkker hvor du tilføjer elementer i dit træ?


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Ang Treeview og iconer så er jeg klar over at man skal tilføje et imagelist med nogle ikoner. Det har jeg gjordt for Listview, og sagt at den skal smide "mappe" ikoner når det er directories den finder. Men jeg kan ikke finde kommandoen for at gøre det på treeview, kun på listview :S


Dette er koden for mit Treeview når jeg tilføjer nodes:

for(int i=0; i<dirs->Count; i++)
{
String* dirName = dynamic_cast<String*>(dirs->get_Item(i));
TreeNode* tn = new TreeNode(Path::GetFileName(dirName));
e->Node->Nodes->Add(tn);

// Add a dummy child node
tn->Nodes->Add(new TreeNode("<dummy>"));

}


Sådan tilføjer jeg icon til Listview:

// listView1->Items->Item->ImageIndex = 0;

Treeview skal bruge icon 3

hvordan gør jeg det på den Node der lige er oprettet i koden oven over?

[Redigeret d. 18/10-05 18:33:42 af Lasse Offt]




kan du ikke, når du laver et TreeNode object sætte det imageindex den skal bruge (sådan gør jeg i C#). Dvs:

C# kode (kan ikke skrive et hak C++):

TreeNode myNode = new TreeNode();
myNode.Text = "Min Tekst";
myNode.ImageIndex = 1;

myTreeView.Nodes.Add(myNode);

Dvs, skrive deklarationen fuldt ud med en treenode, således du kan sætte alle dine properties på treenode inden den tilføjes.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



t