connecte til en mysql database med c# og læs data ind i en listbox

Tags:    .net

Hej jeg har siddet og kigget noget på de eksempler der findes med hvorledes man indlæser data fra en mysql database til c#, men har ikke fundet noget eksempel jeg kan bruge.

Jeg har en mysql database bestående af flere forskellige tabeller og jeg vil derfor gerne have oprettet en forbindelse til database således at jeg ved tryk på forskellige knapper kan få vist hvad de forskellige tabeller i databasen indeholder.

Jeg har 4 tabeller der indeholder stort set de samme attributter:
shop
overnat
attraktion
spise
De fire tabeller har kolonnerne
id, navn, adresse, sted, postnummer, telefon og beskrivelse.

jeg vil derfor gerne have oprette en listbox hvor resultatet kan vises og fire knapper en for hver tabel.

Nogen der kan hjælpe mig???



3 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej igen,

Lang tid siden :-)

Du skal have lavet en funktion der indsætter i en database, kig eventuelt i dokumentationen til SqlConnection, der plejer at være nogle simple eksempler. I stedet for at bruge SqlConnection skal du have fat i MySQL's .NET komponenter, de kan hentes fra MySQL's hjemmeside og installeres.

Så skulle den ged være barberet, eller hva?

P.S. hvis du vil være sikker på jeg ser din post så skriv en besked til mig at du har postet, ellers ser jeg det sgu nok ikke :-)



Er dit problem, at du ikke ved hvordan du skal fylde data ind i din listboks (jeg vil foreslå at du bruger ListView til det formål og sætter dens view property til "Detail"). Eller har du problemer med at få dataene hevet ud fra mysql? Er det i en windows applikation eller på en web side?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Er dit problem, at du ikke ved hvordan du skal fylde data ind i din listboks (jeg vil foreslå at du bruger ListView til det formål og sætter dens view property til "Detail"). Eller har du problemer med at få dataene hevet ud fra mysql? Er det i en windows applikation eller på en web side?

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto


Hej Brian

mit problem er faktisk begge dele jeg har oprettet en MySqlConnection og får at vide at den er åben. Men jeg ved ikke hvordan jeg tjekke om det passer. Jeg kan derfor ikke finde ud af at få dem hevet ud fra MySql. Det er en windows applikation som jeg skal bruge til at scanne et xml dokument og indsætte indformationerne i en mysql database.



t