hvordan kommer jeg igang med ASP.NET / C#

Tags:    .net

ja som overskriften siger hvordan kommer jeg igang hvad skal jeg bruge? har webMatrix og det virker også sådan nogen lunde køre meget langsomt men hvad kan jeg bruge som server bare til mit eget test kan jegkun bruge ISS?
og hvad kan jeg bruge som database er der slet ikke noget gratis alternaiver der til?

hvor kan jeg læse nogle tutorials har læst dem her men syndes jeg mangler noget ville især gerne se nogle hvor de siger sådan laver vi et brugersystem helt fra bunden da jeg syndes jeg lærer mest af det findes der sådan nogle tutorials?

feks har jeg endnu ikke fundet ud af hvordan man arbejder med en database eller om man kan bruge xml som databse eller hvad

kom med alle jeres råd og gode erfaringer tak



10 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Som database kunne du kigge lidt på Firebird: http://firebird.sourceforge.net/
Den er gratis at bruge og der er C# eksempler m.v. at finde her:
http://www.dotnetfirebird.org/



Folk prøver at hjælpe dig her.. Måske kunne du præcisere lidt hvilket niveau du ligger på.
En ide var måske at søge efter en online bog om emnet og tage det fra en ende af.



fejl post

[Redigeret d. 12/01-06 14:18:30 af anders]



glemte lige at sige at det jeg vil starte med at lave er web programmering og IKKE desktop det kan vente



Vent lidt med databasen og start med at kod lidt almindelige komponenter og få en fornemmelse af sproget og hvordan det hænger sammen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Vent lidt med databasen og start med at kod lidt almindelige komponenter og få en fornemmelse af sproget og hvordan det hænger sammen.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



du mener lige som alle de der små eksempler der er under artikler her?

det har jeg leget lidt med det bliver kedeligt i længten :P
og mangler nogle lidt flere ting om det så det kan blive lidt sværer



Så skriv noget, hvor du ikke bruger nogen artikel til at kigge efter. Det er det, der er hele ideen, man skal selv kunne udtænke en løsning. Det er ingen sag, når man kan finde et standard eksempel på nettet og så ændre det. Prøv at lav noget helt fra bunden, fx en navigationsmenu eller lignende...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Så skriv noget, hvor du ikke bruger nogen artikel til at kigge efter. Det er det, der er hele ideen, man skal selv kunne udtænke en løsning. Det er ingen sag, når man kan finde et standard eksempel på nettet og så ændre det. Prøv at lav noget helt fra bunden, fx en navigationsmenu eller lignende...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto




ja ja klart nok men man bliver jo nød til at have læst noget om sproget først inden man kan gøre det



Så skriv noget, hvor du ikke bruger nogen artikel til at kigge efter. Det er det, der er hele ideen, man skal selv kunne udtænke en løsning. Det er ingen sag, når man kan finde et standard eksempel på nettet og så ændre det. Prøv at lav noget helt fra bunden, fx en navigationsmenu eller lignende...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto




ja ja klart nok men man bliver jo nød til at have læst noget om sproget først inden man kan gøre det


Det kommer da an på hvad man skal lave vil jeg da nok mene.

Det er nok lidt nødvendigt at hvis du skal lave noget der indebærer en database, at du så lærer at bruge de resurser som er nødvendige for at kunne kommunikere med databasen, men derefter, så skal der ingen artikel til.

Hvordan tror du at dem der har skrevet artiklen (eller den første af slagsen i hvert fald) har fundet ud af hvordan man gør?

Mvh
Kaare



Så skriv noget, hvor du ikke bruger nogen artikel til at kigge efter. Det er det, der er hele ideen, man skal selv kunne udtænke en løsning. Det er ingen sag, når man kan finde et standard eksempel på nettet og så ændre det. Prøv at lav noget helt fra bunden, fx en navigationsmenu eller lignende...

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto




ja ja klart nok men man bliver jo nød til at have læst noget om sproget først inden man kan gøre det


Det kommer da an på hvad man skal lave vil jeg da nok mene.

Det er nok lidt nødvendigt at hvis du skal lave noget der indebærer en database, at du så lærer at bruge de resurser som er nødvendige for at kunne kommunikere med databasen, men derefter, så skal der ingen artikel til.

Hvordan tror du at dem der har skrevet artiklen (eller den første af slagsen i hvert fald) har fundet ud af hvordan man gør?

Mvh
Kaare


Jeg tager da også hatten af for dem :)
og hvad jeg ved har jeg da aldrig sagt at jeg er særlig god eller er nogle guru til programmring og at lære det så derfor jeg lære bedst i eksempler der efter lege med det

du lære så bedst i at se hvordan man kan connecte til en databse og der efter selv finde ud af hvordan det skal sættes op

ja godt så er du bedre til det end mig og tillykke skal du have men det hjælper jo ikke mig vel




t