DataGridView med et ukendt antal kolonner

Tags:    .net

Jeg har en hierarkisk objekt-struktur som jeg skal have mappet til et DataGridView.
Problemer er at jeg har en række objekter med en række holder et eller flere arrays med referencer til forskellige typer af objekter.

Jeg skal have en række af ”Hoved objkternes” properties præsenteret sammen med en string fra hvert af de objekter som det holder referencer til. Men jeg kan som sagt ikke på forhånd afgøre hvor mange objekter (kommende kolonner) jeg støder på.

Nogen forslag?

Mark




1 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg har en hierarkisk objekt-struktur som jeg skal have mappet til et DataGridView.
Problemer er at jeg har en række objekter med en række holder et eller flere arrays med referencer til forskellige typer af objekter.

Jeg skal have en række af ”Hoved objkternes” properties præsenteret sammen med en string fra hvert af de objekter som det holder referencer til. Men jeg kan som sagt ikke på forhånd afgøre hvor mange objekter (kommende kolonner) jeg støder på.

Nogen forslag?

Mark


Alt det du kan sætte statisk i designet, kan du også sætte dynamisk. Det jeg vil sige med det er, at du rent kodemæssig, kan opbygge dit datagrid.

Der er dog noget jeg ikke helt forstår. Det er din "række objekter med en række holder et eller flere arrys"
Vil du uddybe det? Evt. med et eksempel?

Venligst
Helly8800



t