oprettelse af to forme hvor den ene benyttes til setup

Tags:    .net

X
Hej jeg har et problem som jeg gerne vil have hjælp med.

Jeg ønsker at lave et program bestående af to forme;
en designform og en editform

Meningen er så at min grafiske brugerflade er placeret i designformen, men kan ændres grafisk fra editformen. Således at der er placeret en ikke visuel knap på designformen så først bliver vist når der indtastes noget i en tekstboks på editformen. Jeg kan godt få tekstboksfunktionen til at fungere fra designformen, men ved ikke hvordan jeg skal oprette editformen og få funktionen flyttet dertil.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm det jeg hjælper mig ikke rigtig jeg er meget ny i C# og er ikke helt med mangler måske noget hvor der vises hvordan man får indholdet af en tekstboks på anden form skrevet i et label på den første form.


Der er flere måder at gøre det på. "Husmands måden" at gøre det på er ved at sende din label med som parameter til din form med tekstbox.

eks.:

Form1 = new Form1(Label mylabel)
{
...bla bla.. kode der gør noget og laver en tekstbox
mylabel.Text := textBox1.Text;
}



X
Hej jeg har et problem som jeg gerne vil have hjælp med.

Jeg ønsker at lave et program bestående af to forme;
en designform og en editform

Meningen er så at min grafiske brugerflade er placeret i designformen, men kan ændres grafisk fra editformen. Således at der er placeret en ikke visuel knap på designformen så først bliver vist når der indtastes noget i en tekstboks på editformen. Jeg kan godt få tekstboksfunktionen til at fungere fra designformen, men ved ikke hvordan jeg skal oprette editformen og få funktionen flyttet dertil.
Håber der er nogen der kan hjælpe mig.


Jeg stilte et lignende spørgsmål for 1½ år siden:
http://udvikleren.dk/thread.php?techid=13&f=13&t=31

Håber du kan bruge det!

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/



Hmm det jeg hjælper mig ikke rigtig jeg er meget ny i C# og er ikke helt med mangler måske noget hvor der vises hvordan man får indholdet af en tekstboks på anden form skrevet i et label på den første form.




Ja er jo bare at ligge Brian's kode på en butten_click event så ruller det da



t