Feedback på custom tabcontrol

Tags:    .net

Hej

Jeg har påbegyndt et lille projekt (eller det er vel et større projekt), som simpelthen går ud på at få lavet en tabcontrol i stil med den der er at finde i visual studio 2005.

Så jeg er startet helt fra bunden og har lavet en klasse der arver fra UserControl og implementerer IContainerControl.

Stort set alt kode heri er lavet af mig (nogle enkelte kodestumper er fundet fra nettet, og har fået metoden til at finde ud af hvilken tab der bliver klikket på herinde fra i en anden tråd jeg lavede).

Derudover så har jeg selvfølgelig også lavet min egen collectionklasse, min egen klasse til de 2 små knapper til at lukke tabs og til at se hvilke andre tabs der er åbnet (når der er flere end der kan vises) osv.

Så jeg vil godt vide hvad i synes om den, og om jeg mangler at lave andet end det her (og om der er andre fejl).

To-Do list:

1. Få lavet min egen menu når man klikker på den der lille trekant, så den bruger de rigtige farver osv. (Hvordan skal sådan en menu laves, jeg vil tro at man evt. kunne arve fra en form, da jeg jo skal være i stand til at tegne udenfor mit main vindue?

2. Lave en container control til min tabcontrol som gør det muligt at dele tabcontrolsne op horisontalt og vertikalt ligesom i vs.

3. Drag'n'drop support (artikler søges)

Bug-list:

1. Gøres vinduet lille nok, så rykker den eneste tab som kan ses helt ud til venstre kant (aner ik hvorfor, men det må lige undersøges), og ligepludselig så kan de 2 knapper godt være ovenpå tabben.


Håber at i kommer med en masse gode kommentarer ! :D

TabControllen, sammen med en sample app, kan findes på: http://kaareskovgaard.net/SimpleLibrary/SimpleLibrary.zip


Mvh
Kaare



Generelt ser det meget godt ud. Jeg oplevede dog at hvis jeg begyndte at lukke dine tabs fra en side af (med dit eget X) så efter 4-5 stk så mister den fokus og går i selvsving... kan herefter ikke lukke applikationen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Generelt ser det meget godt ud. Jeg oplevede dog at hvis jeg begyndte at lukke dine tabs fra en side af (med dit eget X) så efter 4-5 stk så mister den fokus og går i selvsving... kan herefter ikke lukke applikationen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Tak for det.

Hmm jeg kan desværre ikke rigtig få den bug som du beskriver til at komme frem.

Jeg gjorde følgende:

Åbnede en masse tabs (12-15 tror jeg)

og så klikkede jeg ellers helt vildt på X'et og det virkede fint hele vejen igennem, med at lukke alle tabs.

Hvordan gjorde du?

Mvh
Kaare



Generelt ser det meget godt ud. Jeg oplevede dog at hvis jeg begyndte at lukke dine tabs fra en side af (med dit eget X) så efter 4-5 stk så mister den fokus og går i selvsving... kan herefter ikke lukke applikationen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Tak for det.

Hmm jeg kan desværre ikke rigtig få den bug som du beskriver til at komme frem.

Jeg gjorde følgende:

Åbnede en masse tabs (12-15 tror jeg)

og så klikkede jeg ellers helt vildt på X'et og det virkede fint hele vejen igennem, med at lukke alle tabs.

Hvordan gjorde du?

Mvh
Kaare


Det ser godt ud :) er der evt. mulighed for at ændre på den far de tabs har?! og evt. ikonerne?!

Det er lykkes mig at replikere fejlen, og har genskabt den 3 - 4 gange nu... Gør som følger:

*Start programmet
*luk tab1
*nu kommer tab5 frem
*luk den første og den sidste tab i tab5
*skift til tab2 og luk denne
*tab5 bliver nu valgt, luk denne
*programmet mister fokus og du kan ikke længere gøre noget

Men det ser godt ud ellers! :)

Casper



Generelt ser det meget godt ud. Jeg oplevede dog at hvis jeg begyndte at lukke dine tabs fra en side af (med dit eget X) så efter 4-5 stk så mister den fokus og går i selvsving... kan herefter ikke lukke applikationen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Tak for det.

Hmm jeg kan desværre ikke rigtig få den bug som du beskriver til at komme frem.

Jeg gjorde følgende:

Åbnede en masse tabs (12-15 tror jeg)

og så klikkede jeg ellers helt vildt på X'et og det virkede fint hele vejen igennem, med at lukke alle tabs.

Hvordan gjorde du?

Mvh
Kaare


Det ser godt ud :) er der evt. mulighed for at ændre på den far de tabs har?! og evt. ikonerne?!

Det er lykkes mig at replikere fejlen, og har genskabt den 3 - 4 gange nu... Gør som følger:

*Start programmet
*luk tab1
*nu kommer tab5 frem
*luk den første og den sidste tab i tab5
*skift til tab2 og luk denne
*tab5 bliver nu valgt, luk denne
*programmet mister fokus og du kan ikke længere gøre noget

Men det ser godt ud ellers! :)

Casper


Hvis du skifter baggrundsfarven så bliver farverne ændret sådan nogenlunde... det skal jeg så bare lige have kigget på så det bliver lidt bedre.

Men nu kan jeg os få genskabt fejlen så tak for det :).

Mvh
Kaare



Generelt ser det meget godt ud. Jeg oplevede dog at hvis jeg begyndte at lukke dine tabs fra en side af (med dit eget X) så efter 4-5 stk så mister den fokus og går i selvsving... kan herefter ikke lukke applikationen

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto

Tak for det.

Hmm jeg kan desværre ikke rigtig få den bug som du beskriver til at komme frem.

Jeg gjorde følgende:

Åbnede en masse tabs (12-15 tror jeg)

og så klikkede jeg ellers helt vildt på X'et og det virkede fint hele vejen igennem, med at lukke alle tabs.

Hvordan gjorde du?

Mvh
Kaare


Det ser godt ud :) er der evt. mulighed for at ændre på den far de tabs har?! og evt. ikonerne?!

Det er lykkes mig at replikere fejlen, og har genskabt den 3 - 4 gange nu... Gør som følger:

*Start programmet
*luk tab1
*nu kommer tab5 frem
*luk den første og den sidste tab i tab5
*skift til tab2 og luk denne
*tab5 bliver nu valgt, luk denne
*programmet mister fokus og du kan ikke længere gøre noget

Men det ser godt ud ellers! :)

Casper


Hvis du skifter baggrundsfarven så bliver farverne ændret sådan nogenlunde... det skal jeg så bare lige have kigget på så det bliver lidt bedre.

Men nu kan jeg os få genskabt fejlen så tak for det :).

Mvh
Kaare


selvtak da :)

Casper



t