VB.NET i Visual Studio 2003 - events tabben?

Tags:    .net

Hey,

Jeg er ved at skifte sprog fra C# til Visual Basic, og i den forbindelse, undrer det mig at der i Visual Studio 2003 når man skriver VB.NET ikke findes en "Events" tab ovre ved "Properties" vinduet, ligesom der gør når man skriver C#.

Nogen der bruger VS2003 med VB.NET og ved om jeg bare trænger til at få geninstalleret mit VS, eller om man rent faktisk skal skrive alle events i hånden når man skriver Visual Basic?

Det virker weird. Jeg har ledt efter et sted hvor man kunne "slå det til", men kan ikke finde noget.
Når jeg starter et nyt projekt op i C#, kommer den frem igen som om den altid har været der, men vælger jeg VB.NET, forsvinder den pist væk.

Nogen som kan hjælpe mig?



5 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du dobbelt klikker på din form kommer du ud i din forms load event. Oppe i højre hjørne kan du så se en drop-down box med alle de forskellige events for din form.



Skal vi ikke lukke tråden?



I Visual Studio 2005 kan man godt vælge "events" og få den til automatisk at generere events. Jeg ved ikke med 2003, men lyder underligt hvis man ikke kan.

Hilsen

Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/



I Visual Studio 2005 kan man godt vælge "events" og få den til automatisk at generere events. Jeg ved ikke med 2003, men lyder underligt hvis man ikke kan.


Netop. Jeg har lige geninstalleret VS2003, uden held - det samme sker. Et C# projekt har "Events" tabben hvor man kan se alle events og autogenerere koden til dem, men et tilsvarende nyt projekt i VB.NET har ikke.

Jeg kan sagtens skrive eventsene selv i hånden - det er bare belastende at skulle. Point til folk som bruger VS2003 og kan be- eller afkræfte om det også står sådan til i deres udviklingsmiljø, og måske kan fortælle om det er noget man kan slå til og fra et sted.




Jeg bruger 2003 og har lige testet det, min Event tab mangler også.. måske er det ikke meningen at man skulle have denne tab under VB. VB er jo noget mystisk (hvorfor skulle man også vælge at gå fra C# til VB, men det er du garanteret nødt til :-( )

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



t