Udskrivning af data

Tags:    .net

Hey there

Jeg er lidt ny i ASP.Net, og har følgende spørgsmål:

Hvordan forbinder jeg mest hensigtsmæssigt til en MySQL DB?
Hvordan får jeg udskrevet data fra en tabel hvor jeg ved der kun er en række?
Nogen kendte tutorials til webshopping i asp.net?
Eller ivertfald bare til hvordan jeg udvikler en kurv og et ordre styrings system:P???

Tjaa



3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hey there

Jeg er lidt ny i ASP.Net, og har følgende spørgsmål:

Hvordan forbinder jeg mest hensigtsmæssigt til en MySQL DB?
Hvordan får jeg udskrevet data fra en tabel hvor jeg ved der kun er en række?
Nogen kendte tutorials til webshopping i asp.net?
Eller ivertfald bare til hvordan jeg udvikler en kurv og et ordre styrings system:P???

Tjaa


Jeg vil foreslå at du kigger efter tutorials på http://www.asp.net :)

Mvh. Thomas Lykke Petersen



For at tage dine spørgsmål lidt af gangen:

1. Du forbinder nemmest til mysql ved at bruge mysql's egne .NET komponenter, de kan downloades på MySQL's hjemmeside. Så er det nøjagtigt som at bruge de preinstallerede data komponenter.

2. Alt efter hvordan du vil udskrive dine data (grid eller bare en linie) så bør du behandle alle tabeller som om der altid er flere rækker. Jeg foreslår at du laver en almindelig SQL forespørgsel og så enten smider dataene i en DataList, et DataGrid eller bare skriver dem til en komponent.

3. Mht, webshopping så er det ikke kurven eller visningen af varer der er det svære, det er helt klart betalingen du skal fokusere på. Det andet kan hurtigt laves med sessions eller lignende. Mht. betaling så skal du kigge på løsninger hos eks. danske betalingsudbydere eller lignende (evt. på ASP.NET)

4. Et ordrestyrings system er ikke anderledes end alle mulige andre systemer, det er nogle sider der lister nogle data der er indtastet på et andet tidspunkt... så det behøver man ikke specifikke tutorials til (tror heller ikke du kan finde noget specifikt), de skal samtidig tilpasses til den måde man vil køre ordrer på.




t