debugging og fejl ved kørsel

Tags:    asp.net

Hejsa

Jeg er total newbee både på dette forum og i asp.net programmering. Jeg har lånt en bog, som jeg nu vil forsøge at pløje mig igennem. Men jeg starter allerede med fejl, ved første opgave og jeg tror ikke det er noget med selve asp.net koden at gøre - men selve opsætningen af IIS og asp.net.

Når jeg forsøger at debugge koden får jeg følgende fejl:

ASP debugging is disabled because the ASP is running as a user that does not have debug permissions.

Til ovennævnte kan tilføjes at IIS blevet installeret som Administrator bruger det samme med ASP.Net og jeg kører også programmet som Administrator bruger. Hvor ændrer jeg I_USR's rettigheder, så den også kan køre med debug permissions?

Næste problem - så forsøger jeg at køre programmet uden at debugge og får følgende fejl:

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:


Line 37: by Microsoft that offers a single logon and core profile services for member sites.
Line 38: -->
Line 39: <authentication mode="Windows" />
Line 40:
Line 41:


Source File: C:\\Inetpub\\wwwroot\\Aspnet\\Hour5\\web.config Line: 39

Til ovennævnte kan jeg sige at jeg kører det hele på Inetpub/wwwroot/Aspnet/Hour5 mappe og Aspnet er sat op som webside i mmc

Hvor mangler jeg at sætte noget op?

Selve koden ser sådan her ud:

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="WebApplication1.WebForm1"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<title>WebForm1</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
<meta name="CODE_LANGUAGE" content="Visual Basic .NET 7.1">
<meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
<meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
</HEAD>
<body MS_POSITIONING="GridLayout">
<form id="Form1" method="post" runat="server">
<TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 8px; POSITION: absolute; TOP: 8px" cellSpacing="1"
cellPadding="1" width="300" border="1">
<TR>
<TD style="WIDTH: 90px">Email Adress</TD>
<TD><INPUT id="txtEMail" style="WIDTH: 192px; HEIGHT: 22px" type="text" size="26"></TD>
</TR>
<TR>
<TD style="WIDTH: 90px; HEIGHT: 22px">Password</TD>
<TD style="HEIGHT: 22px"><INPUT style="WIDTH: 192px; HEIGHT: 22px" type="password" size="26"></TD>
</TR>
<TR>
<TD align="center" colSpan="2"><INPUT id="btnLogin" type="button" value="Login"></TD>
</TR>
</TABLE>
</form>
</body>
</HTML>




2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej Anja,

Umiddelbart ser det ud som om du har en konfigurationsfejl, hvilken version af .NET og hvilken version af udviklingsmiljøet kører du. Derudover vil jeg gerne vide om dit operativsystem er Windows XP eller noget andet, gerne version mv.

Redbaron

Hejsa

Jeg er total newbee både på dette forum og i asp.net programmering. Jeg har lånt en bog, som jeg nu vil forsøge at pløje mig igennem. Men jeg starter allerede med fejl, ved første opgave og jeg tror ikke det er noget med selve asp.net koden at gøre - men selve opsætningen af IIS og asp.net.

Når jeg forsøger at debugge koden får jeg følgende fejl:

ASP debugging is disabled because the ASP is running as a user that does not have debug permissions.

Til ovennævnte kan tilføjes at IIS blevet installeret som Administrator bruger det samme med ASP.Net og jeg kører også programmet som Administrator bruger. Hvor ændrer jeg I_USR's rettigheder, så den også kan køre med debug permissions?

Næste problem - så forsøger jeg at køre programmet uden at debugge og får følgende fejl:

Configuration Error
Description: An error occurred during the processing of a configuration file required to service this request. Please review the specific error details below and modify your configuration file appropriately.

Parser Error Message: It is an error to use a section registered as allowDefinition='MachineToApplication' beyond application level. This error can be caused by a virtual directory not being configured as an application in IIS.

Source Error:


Line 37: by Microsoft that offers a single logon and core profile services for member sites.
Line 38: -->
Line 39: <authentication mode="Windows" />
Line 40:
Line 41:


Source File: C:\\Inetpub\\wwwroot\\Aspnet\\Hour5\\web.config Line: 39

Til ovennævnte kan jeg sige at jeg kører det hele på Inetpub/wwwroot/Aspnet/Hour5 mappe og Aspnet er sat op som webside i mmc

Hvor mangler jeg at sætte noget op?

Selve koden ser sådan her ud:

<%@ Page Language="vb" AutoEventWireup="false" Codebehind="WebForm1.aspx.vb" Inherits="WebApplication1.WebForm1"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN">
<HTML>
<HEAD>
<title>WebForm1</title>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft Visual Studio .NET 7.1">
<meta name="CODE_LANGUAGE" content="Visual Basic .NET 7.1">
<meta name="vs_defaultClientScript" content="JavaScript">
<meta name="vs_targetSchema" content="http://schemas.microsoft.com/intellisense/ie5">
</HEAD>
<body MS_POSITIONING="GridLayout">
<form id="Form1" method="post" runat="server">
<TABLE id="Table1" style="Z-INDEX: 101; LEFT: 8px; POSITION: absolute; TOP: 8px" cellSpacing="1"
cellPadding="1" width="300" border="1">
<TR>
<TD style="WIDTH: 90px">Email Adress</TD>
<TD><INPUT id="txtEMail" style="WIDTH: 192px; HEIGHT: 22px" type="text" size="26"></TD>
</TR>
<TR>
<TD style="WIDTH: 90px; HEIGHT: 22px">Password</TD>
<TD style="HEIGHT: 22px"><INPUT style="WIDTH: 192px; HEIGHT: 22px" type="password" size="26"></TD>
</TR>
<TR>
<TD align="center" colSpan="2"><INPUT id="btnLogin" type="button" value="Login"></TD>
</TR>
</TABLE>
</form>
</body>
</HTML>





Hej anja

prøv at køre en webdeling på mappen, giv den hviklet som helst alias og jeg vil tro det virker...

Jeg vil skyde på fejlen ligger i at VS ikke har fået lov til at oprette disse rettigheder..

sig til hvis du ønsker yderligere forklaring..

/jokke

[Redigeret d. 01/09-04 14:23:10 af Jokke Jensen]



t