Indsætte moduler/controls i runtime til mit projekt

Tags:    c#

Jeg er ved at udvikle et system, hvor det skal være muligt at tilføje nyt komponenter til mit projekt. Et eksempel kan være at jeg vil vil udvikle en editor, hvor det skal være muligt at tilføje nye moduler som eksempelvis, en kalender, en regnemaskine osv. Det vil sige at jeg ønsker at det skal være muligt at udvikle nye moduler til det stykke software jeg bygger. Det mest optimale vil naturligvis være user controls lavet i C#. Men hvordan gør jeg lige det......... og hvordan får jeg lavet disse nye moduler som selvstændige filer der kan distribueres for sig selv.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
User
Bruger #884 @ 30.05.03 13:48
Jeg er ved at udvikle et system, hvor det skal være muligt at tilføje nyt komponenter til mit projekt. Et eksempel kan være at jeg vil vil udvikle en editor, hvor det skal være muligt at tilføje nye moduler som eksempelvis, en kalender, en regnemaskine osv. Det vil sige at jeg ønsker at det skal være muligt at udvikle nye moduler til det stykke software jeg bygger. Det mest optimale vil naturligvis være user controls lavet i C#. Men hvordan gør jeg lige det......... og hvordan får jeg lavet disse nye moduler som selvstændige filer der kan distribueres for sig selv.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Du kan vælge at compiler til en dll som du så loader ind som et plugin. Kig evt. på Activator klassen, den har en createInstance der burde kunne bruges



User
Bruger #635 @ 02.06.03 00:53
Ja du kan jo lave et bibliotek der hvor dit program bliver installeret som du så søger for dll filer og så lave en menu i dit program som lister funktionerne i den dll.. du kunne fx lave en tunktion i den dll, som altid er den samme i alle dller, som returnere alle de "fetures" dll'en indeholder og så hvis du nu vil så evt og lave så dllen returnere hvilken menu den skal ligge i hvis ikke de alle sammen skal ligge i en bestemt menu..



t