Tilføje en knap til Explorer

Tags:    c#

Er det muligt at indsætte en knap i min microsoft Internet Explorers toolbar, således den kommer til at ligge ved siden af de andre. Eventuelt noget i stil med den google toolbar der er lavet, bare som knap, der altid er synlig.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



9 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg tror ikke, at du kan sætte en direkte op i Iexplore's egen værktøjslinie - jeg tror, at du skal lave en ny værktøjslinie, og så sætte den knap derind på. Du kan sikkert finde en masse programmer på nettet til at lave værktøjslinier med...

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Er det muligt at indsætte en knap i min microsoft Internet Explorers toolbar, således den kommer til at ligge ved siden af de andre. Eventuelt noget i stil med den google toolbar der er lavet, bare som knap, der altid er synlig.

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


Du skal foerst generere dig en GUID og placere den under "HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Extensions\\"

Herefter skal du under "HKEY_LOCAL_MACHINE\\Software\\Microsoft\\Internet Explorer\\Extensions\\<New GUID>" placere foelgende string-values:

"Default Visible" : "Yes"
"ButtonText" : "Tryk IKKE hér!"
"HotIcon" : "c:\\ikoner\\roedknap_graa.bmp"
"Icon" : "c:\\ikoner\\roedknap.bmp"
"CLSID" : "{1FBA04EE-3024-11D2-8F1F-0000F87ABD16}"
"Exec" : "c:\\windows\\notepad.exe"

Streng-navnene og deres indhold burde vaere selvforklarende bortset fra CLSID'et, som angiver at vi hér gerne vil starte en exe-fil.

Det er laenge siden jeg har brugt det, men det burde kunne goere det. Forsoeg evt. at Google nogen af streng-navnene. Maaske kommer der noget nyttigt ud af dét...



Smart!

Sad og bøvlede lidt med det GUID... Jeg kan så fortælle til andre, at man kan gå i "Run" i Startmenuen og skrive:
guidgen
og vælg 4 for et "registry format" og tryk "New GUID" - og vupti :)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Og så skal man lige huske 2 \\\\ i stien til programmet...

Her er en .regfil til fx at få en knap til notepad deroppe...
Fold kodeboks ind/udKode 
mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



Smart!

Sad og bøvlede lidt med det GUID... Jeg kan så fortælle til andre, at man kan gå i "Run" i Startmenuen og skrive:
guidgen
og vælg 4 for et "registry format" og tryk "New GUID" - og vupti :)

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk


hvilken version af windows kører du?? - jeg har XP og syntes ikke lige jag kan få: guidgen til at virke.

adam

Køb en zebra - og kald den plet




Har fundet ud af, at det er pga, at jeg har Visual Studio inde :(

mikl | mikl@mikl.dk | MSN: mikl@mikl.dk



User
Bruger #635 @ 06.06.03 15:41
Har fundet ud af, at det er pga, at jeg har Visual Studio inde :(


Har jeg også.. men jeg kan heller ikke skrive "guidgen" i startmenuen :S


Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable



Har fundet ud af, at det er pga, at jeg har Visual Studio inde :(

Har jeg også.. men jeg kan heller ikke skrive "guidgen" i startmenuen :S


Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable


Det kan varer du ikke har det i din path. Det maa jo ligge der et sted, hvis du har installeret Visual Studio ...

Proev at skrive "C:\\Program Files\\Microsoft Visual Studio\\Common\\Tools\\GUIDGEN.EXE" istedet for.



User
Bruger #635 @ 06.06.03 21:02
hmm syret nok :D
Havde ikke lige skænket det en tanke at den nok skulle ligge i min path hehe doh

Humans are slow, inaccurate, and brilliant. Computers are fast, acurrate, and dumb. Together they are unbeatable



t