Farvelægning af forskellige komponenter?

Tags:    c#

Hej

Jeg er lige ved at være færdig med mit første C# program(Form). Dog har jeg nogle spg. til jer :

1. Hvis man kan ("override windows indstilling"), hvordan manipulerer man så med farven i formens "titlebar"? I ved den windows normalt sætter til blå(hvis man altså ikke har pillet ved den)?

2. Hvordan ændre jeg farven på en "tabControl", inkl. farverene på knapperne på "tabControl'en"(dvs. det er faneblade jeg har valgt skal ligne knapper)?

3. Hvordan ændre jeg typen, samt farven på en "progressBar"?

På forhånd tak

mvh. Pablo



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg er lige ved at være færdig med mit første C# program(Form). Dog har jeg nogle spg. til jer :

1. Hvis man kan ("override windows indstilling"), hvordan manipulerer man så med farven i formens "titlebar"? I ved den windows normalt sætter til blå(hvis man altså ikke har pillet ved den)?

Det kan ikke gøres på en nem måde.

Du bliver nød til at bruge DllImport for på den måde at få adgang til nogle Win32 API funktioner (GetSysColor og SetSysColor ville være hvad du skulle bruge).


2. Hvordan ændre jeg farven på en "tabControl", inkl. farverene på knapperne på "tabControl'en"(dvs. det er faneblade jeg har valgt skal ligne knapper)?

Jeg kan ikke helt forstå hvad det er du ønsker at opnå her. Du bliver nød til at forklare det lidt mere uddybende!


3. Hvordan ændre jeg typen, samt farven på en "progressBar"?

ProgressBar kontrollen understøtter ikke ForeColor og BackColor (det gør den oprindelige Win32 kontrol som ProgressBar wrapper heller ikke!), hvorfor du bliver nød til at emulere dette selv - f.eks. ved at bruge to tekst bokse. Detsværre :)

--------------------------------
"Yeah, I would've killed you, but I'm glad I didn't - the paperwork is a bitch"

[Redigeret d. 30/09-03 20:27:57 af Jacob Rohde]



Hmmm... det lyder lidt til du skal lave dine egne komponenter, jeg har ikke fundet en måde at ændre dette på. Hvis du finder en løsning må du gerne poste den her :-)

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



t