OpenGL Igen

Tags:    c#

Nogen der har forstand på OpenGL i C#?

Jeg kan overhovedet ikke forstå det og der findes næsten ingen tutorials på nettet..

Hvordan laver man en simpel 3d scene og hvordan for man noget til at ske når der bliver trykket på en knap eller på musen?..

Jeg har fået alt det til at virke i C++ med NeHe's Tutorials... Men hvordan gør man det samme i C#?



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 5 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Det er lidt mere tricky at lege med OpenGL i C# end det er i eksempelvis C++, for det første skal der bruges en wrapper til OpenGL (det ville faktisk være nemmere i C# at bruge DirectX), her et ExoEngine et fornuftigt eksempel. Jeg vil sige at jeg selv forsøgte engang, men gav op igen, da det var for besværlig. Men anyway her er linket til exoengine http://www.exocortex.org/3dengine/, mener også der er et par tutorials på c-sharpcorner, eller på thecodeproject

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Du ved ikke hvordan man bygger en simpel 3d scene op med CsGl eller Tao OpenGL?



Er det muligt at få et program der kan skrive mine C# koder om til C++?
Eller er det muligt at lave koderne i C# og OpenGL i C++ og mixe dem sammen?
Hvad er entenlig forskellen på .NET C++ og det normale C++?



Nogen der har forstand på OpenGL i C#?

Jeg kan overhovedet ikke forstå det og der findes næsten ingen tutorials på nettet..

Hvordan laver man en simpel 3d scene og hvordan for man noget til at ske når der bliver trykket på en knap eller på musen?..

Jeg har fået alt det til at virke i C++ med NeHe's Tutorials... Men hvordan gør man det samme i C#?


Jeg ville foreslå dig at finde en bog om emnet, enten låne en på biblioteket, eller købe en. Hvis du gerne vil bruge meget fremtidig tid på det, så køb en god bog om det emne du vil lære noget om.
En bog har altid været den bedste måde at lærer igennem af de 2, da tutorials ikke er noget forfatteren får særlig meget credit for, så de er sjældent af en særlig høj karakter.

Men du kan altid starte ud med at låne nogle bøger på biblioteket, og så hvis du f.eks. finder en du rigtig godt kan lide, så kan du jo købe den :)
Hvis du bliver træt af OpenGL, så kunne du jo prøve med Managed DirectX 9.0 & HLSL. :)

God fornøjelse med hva du nu gør :)

Mvh.
Marc Poulsen // MipZhaP



t