Common Controls version 6?

Tags:    c#

Hej

Nogen der ved hvordan jeg kan sige hvilken version af comctl32.dll jeg vil bruge? Altså få windows xp style på mine applikationer.

Jeg søger ikke en manifest løsning :).

Mvh
Kaare



7 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hmm, jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg vælger hvilken version jeg bruger, mener nok at jeg har 1.1 installeret, kan du give et lille fingerpeg?

Mvh
Kaare


Selvfølgelig.. Prøv følgende kode i et Windows Forms program:
MessageBox.Show(Environment.Version.ToString());

Den skulle gerne vise en dialog boks med et versions nummer. Starter det med 1.1, så kan du bruge Application.EnableVisualStyles()

- Brian Hjøllund



Hej

Nogen der ved hvordan jeg kan sige hvilken version af comctl32.dll jeg vil bruge? Altså få windows xp style på mine applikationer.

Jeg søger ikke en manifest løsning :).

Mvh
Kaare


Hvis du bruger v1.1 (Hvilket du burde), kan du bare kalde Application.EnableVisualStyles(); lige inden du kalder Application.Run().

- Brian Hjøllund



Hej

Nogen der ved hvordan jeg kan sige hvilken version af comctl32.dll jeg vil bruge? Altså få windows xp style på mine applikationer.

Jeg søger ikke en manifest løsning :).

Mvh
Kaare

Hvis du bruger v1.1 (Hvilket du burde), kan du bare kalde Application.EnableVisualStyles(); lige inden du kalder Application.Run().

- Brian Hjøllund


Hmm, jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg vælger hvilken version jeg bruger, mener nok at jeg har 1.1 installeret, kan du give et lille fingerpeg?

Mvh
Kaare



Hmm, jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg vælger hvilken version jeg bruger, mener nok at jeg har 1.1 installeret, kan du give et lille fingerpeg?

Mvh
Kaare

Selvfølgelig.. Prøv følgende kode i et Windows Forms program:
MessageBox.Show(Environment.Version.ToString());

Den skulle gerne vise en dialog boks med et versions nummer. Starter det med 1.1, så kan du bruge Application.EnableVisualStyles()

- Brian Hjøllund



Hmm, kun 1.0 noget mere. Men inde i Kontrol panelet (tilføj/fjern programmer) står der at jeg både har installeret 1.1 engelsk og dansk men jeg har også 1.0 og noget mere som der blev vist i messageboxen.

Mvh
Kaare

[Redigeret d. 16/02-04 13:52:40 af Kaare Skovgaard]



Hmm, jeg kan ikke helt finde ud af hvor jeg vælger hvilken version jeg bruger, mener nok at jeg har 1.1 installeret, kan du give et lille fingerpeg?

Mvh
Kaare

Selvfølgelig.. Prøv følgende kode i et Windows Forms program:
MessageBox.Show(Environment.Version.ToString());

Den skulle gerne vise en dialog boks med et versions nummer. Starter det med 1.1, så kan du bruge Application.EnableVisualStyles()

- Brian Hjøllund


Brian, er du der?

Mvh
Kaare



Hov, glemmer til tider at checke for nye posts. Undskyld.

Hm, ja du kan sagtens have .NET 1.1, men hvis du bruger VS .NET 2002 så kan du kun kompilere til .NET 1.0 (Via IDE'et)

- Brian Hjøllund



Hov, glemmer til tider at checke for nye posts. Undskyld.

Hm, ja du kan sagtens have .NET 1.1, men hvis du bruger VS .NET 2002 så kan du kun kompilere til .NET 1.0 (Via IDE'et)

- Brian Hjøllund


Hmm ok, jeg kigger lidt på det, du får dine point da du allerede har besvaret selve spørgsmålet tilfredsstillende :).

Mvh
Kaare



t