C# kompiler

Tags:    c#

<< < 12 > >>
Kan man på nogen måde i C# kompilere et C# program så det ikke kræver noget udover det medfølgende til Win XP, altså ikke Microsoft . Net Framework 1.1?



14 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Kan man på nogen måde i C# kompilere et C# program så det ikke kræver noget udover det medfølgende til Win XP, altså ikke Microsoft . Net Framework 1.1?


det er ikke meningen at du skal kunne køre dine C# programmer uden MS .Net Framework....
men hvis du har ms Visual Studio kan du compile dit program til .exe (MS Visual Studio er ikke gratis ca. 1000)

du kan også bruge cl.exe, det er navnet på microsofts command line compiler... den findes sammen med .Net eller SDK (kan ikke huske det)...
hvis du læser lidt i dens hjælpefil (findes i documentationen til .Net eller SDK) kan du læse hvordan den bruges...
jeg ved ikke om den kan compile C# jeg er ved at lære at bruge den til C++.....

Mvh. Jop...



Kan man på nogen måde i C# kompilere et C# program så det ikke kræver noget udover det medfølgende til Win XP, altså ikke Microsoft . Net Framework 1.1?


Nej, det kan du ikke...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.



Kan man på nogen måde i C# kompilere et C# program så det ikke kræver noget udover det medfølgende til Win XP, altså ikke Microsoft . Net Framework 1.1?

Nej, det kan du ikke...

MH.

The-Freak

Livet er for kort til at kede sig.

Kan man så på nogen anden måde få sit program
skrevet i C# til at køre på en xp uden .net framework 1.1,
der må vel følge et ældre framework med til xp
siden msn messenger 5.0 kan køre på den, kan man
få fat i en kompiler som benytter dette framework?



cl.exe kan ikke kompile C#.

Der må der være en form for .net framework på Windows xp er der ikke det?
MSN Messenger bruger da .net frameworket og den følger med xp.

PS: Hvis jeg kører et program lavet af kompileren csc(c sharp compiler vist nok) der følger med .net framework 1.0.3705 får jeg en messagebox med teksten:
Main.exe - Programfejl
Det lykkedes ikke at initalisere programmet korrekt (0xc0000135). Klik OK for at afslutte programmet.

[Redigeret d. 30/04-04 21:27:02 af KOEN]



Der må da være en måde at kompilere C# til Windows XP uden at man først skal installere et .net framework



Der må da være en måde at kompilere C# til Windows XP uden at man først skal installere et .net framework


det er der også...
brug MS visual studio 2003 den er lavet af microsoft til at lave c# applikationer i og den kan compile .net applikationer (har jeg ladet mig fortælle, da jeg ikke selv arbejder med C# eller har MS visual studio 2003 ud over den der command line version.....(cl.exe) ....

men det letteste er at lære c++ der findes i hav af gratis compilere til c++ og hvis du kan c# er der ikke langt til c++...


Mvh. Jop...



Der må da være en måde at kompilere C# til Windows XP uden at man først skal installere et .net framework

det er der også...
brug MS visual studio 2003 den er lavet af microsoft til at lave c# applikationer i og den kan compile .net applikationer (har jeg ladet mig fortælle, da jeg ikke selv arbejder med C# eller har MS visual studio 2003 ud over den der command line version.....(cl.exe) ....

men det letteste er at lære c++ der findes i hav af gratis compilere til c++ og hvis du kan c# er der ikke langt til c++...


Mvh. Jop...

Jeg kan godt C++, men kan meget bedre lide C#.
Er det kun .NET versionen eller også ikke .NET versionen der kan kompilere disse programmer?



Tak for svarene vil købe Visual Studio .Net 2003
Det kan fås for 266 kr. + 49 kr. fragt ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=60264 )



C# er skrevet til .NET Frameworket og kan derfor ikke afvikles uden. Præcis som du ikke kan afvikle Java uden at have runtime bibliotekerne installeret.

Det du kan gøre er at du under installationen tjekker op på om brugeren har frameworket installeret og hvis ikke så kan du henvise til MS's side hvor brugeren så kan hente det, eller bede brugeren hente det fra Windows Update.

Command line compileren hedder ganske rigtigt csc.exe og det er nøjagtig samme compiler som VS.NET anvender.

Tak for svarene vil købe Visual Studio .Net 2003
Det kan fås for 266 kr. + 49 kr. fragt ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=60264 )


Lad være med at køb den, der er tale om at du køber et medium(CD), IKKE en licens. Det er et produkt som er beregnet på virksomheder der har licenserne til det, men som ønsker at købe flere medier. VS.NET 2003 ligger i en noget anden prisklasse.

Men det er korrekt at det er en af de store svagheder ved .NET endnu at det ikke er med i Windows som standard .. men det vil den dog være i fremtidige XP versioner (SP2) og Longhorn kommer til basere hele dens API på .NET.
Så som jeg lidt ser det, så er det med at komme med på vognen for der kan ikke være så meget tvivl om hvad fremtiden hedder indenfor Windowsbaseret udvikling.



C# er skrevet til .NET Frameworket og kan derfor ikke afvikles uden. Præcis som du ikke kan afvikle Java uden at have runtime bibliotekerne installeret.

Det du kan gøre er at du under installationen tjekker op på om brugeren har frameworket installeret og hvis ikke så kan du henvise til MS's side hvor brugeren så kan hente det, eller bede brugeren hente det fra Windows Update.

Command line compileren hedder ganske rigtigt csc.exe og det er nøjagtig samme compiler som VS.NET anvender.

Tak for svarene vil købe Visual Studio .Net 2003
Det kan fås for 266 kr. + 49 kr. fragt ( http://www.edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=60264 )

Lad være med at køb den, der er tale om at du køber et medium(CD), IKKE en licens. Det er et produkt som er beregnet på virksomheder der har licenserne til det, men som ønsker at købe flere medier. VS.NET 2003 ligger i en noget anden prisklasse.

Men det er korrekt at det er en af de store svagheder ved .NET endnu at det ikke er med i Windows som standard .. men det vil den dog være i fremtidige XP versioner (SP2) og Longhorn kommer til basere hele dens API på .NET.
Så som jeg lidt ser det, så er det med at komme med på vognen for der kan ikke være så meget tvivl om hvad fremtiden hedder indenfor Windowsbaseret udvikling.


Kan man ikke installere uden licens, kan man ikke opdatere over internettet eller er det bare ulovligt?
Hvorfor er det egentligt så vigtigt at få licens?



<< < 12 > >>
t