Visual C# > Anders Hejlsberg

Tags:    c#

Hej Allesammen,
Microsoft afholder et arrangement om C# og Visual Studio .net 2005, den 24. september, i Bella Centeret.

Det er Anders Hejlsberg der holder 'foredraget', og i kan finde mange flere informationer om arrangementet her:
http://www.microsoft.com/danmark/msdn/AndersHejlsberg.asp

Arrangementet er GRATIS :)

Med venlig hilsen
Ken Christensen



Og hvis nogen skulle være i tvivl om hvem Anders Hejlsberg er, kan jeg fortælle at han er dansker, har boet i USA i ca. 15 år, og var hovedmanden bag Borland Delphi da det i sin tid blev lavet. I 1996 blev han ansat hos Microsoft, og har nu været hovedmanden bag Microsofts C# sprog. Han er nok Danmarks mest interessante person når det kommer til programmering (sammen med Bjarne Stroustrup måske), og at han kommer her og holder foredrag på dansk er ret stort. Jeg håber at i allesammen dukker op :)

--
Mvh.

Kasper (TSW)
Webmaster



amen nederen... endelig et gratis arrangement, og så er det i den uge jeg er på studietur... :@ ellers havde jeg med glæde nappet toget og taget derover



Hvis Anders Hejlsberg er manden bag C# ... er James Gosling så manden bag Anders Hejlsberg?



Hvis Anders Hejlsberg er manden bag C# ... er James Gosling så manden bag Anders Hejlsberg?


We all stand on the shoulders of giants.

Hvis James Gosling er manden bag Java ... er Bjarne Stroustrup så manden bag James Gosling osv. osv.




Bortset fra nogle få forbedringer, ligner C# jo Java til forveksling.
Desuden, husker jeg ikke noget med bytecode og VM ... i det oprindelige C++ design.

Java bygger på C++ syntax, i samme grad som C# og en masse andre gør det.

Men kan du ikke se springet mellem C++ og Java i forhold til det manglende spring mellem Java og C# som teknologi (her burde man jo nok sige .NET istedet for C#)?

Hvis du kendte til Java og de teknikker der er, udover selve syntaxen, så ville du også få øje på den slående "tilfældige" lighed mellem Java og C#/.NET.

Og ja, Java er på mange områder blot et mix af teknikker fra andre sprog ... men samlet var det et nyt koncept ... som jeg har svært ved at få øje på i .NET og C# ... bortset fra måske ideen om at have det "platformsuafhængigt i teorien" men ikke i praksis .. ha ha ha ... hvor uafhængigt er det mon?




Hvis James Gosling er manden bag Java ... er Bjarne Stroustrup så manden bag James Gosling osv. osv.


*griner*

Eller: Hvis James Gosling er manden bag Java... er Alan Kay så i virkeligheden manden bag James Gosling?

Tal om "the grandfather" indenfor alt det vi i dag betragter som naturligt! Nyd hans bio på:

http://ei.cs.vt.edu/~history/GASCH.KAY.HTML
eller
http://directory.google.com/Top/Computers/History/Pioneers/Kay,_Alan/

Værs'go at skyl'!

Erik



Bruger Smalltalk en virtuel maskine?
Er Smalltalk optimeret til netværk?

Taler man kun om sprogets syntax, eller om objektorientering, så kan det godt se latterligt ud at påstå at DOT.NET og C# er plagiater af Java, men der er vel en grund til at man selv fra MS elskende side kan se C# og DOTNET som "Java uden Sun", mon ikke?

CLR, (Common Language Runtime), skal sikre at de fælles sprog kan integrere ordentligt i DOTNET, men også introducere ideen om managed code ... og hvad skal man med det? Sikre rettigheder, og (påstået) give platformsuafhængighed.

Og hvis du ved bare en smule om Java, så ved du at en VM der kører bytecode netop er til for samme formål ... bortset fra at men med Java kun har sproget Java, men i teorien kunne man ændre andre sprog så de kunne kompileres til Java bytecode.

Hvis det ikke er en kronprins, så ved jeg ikke hvad der er.

Og jeg ved godt at garbage collection osv osv kommer fra andre end Sun, og der har der heller aldrig været lagt skjul på.

Men Java havde originalitet ved at samle en masse teknikker og skabe noget nyt ... hvor er det nye i DOTNET og C#, andet end at det er M$?



Men Java havde originalitet ved at samle en masse teknikker og skabe noget nyt ... hvor er det nye i DOTNET og C#, andet end at det er M$?


Tjah, hastighed måske?
På det samme system, er java umådeligt langsomme end .net. Man skal også huske på at C# er ikke lig med .net, der er mere end 30 sprog som kører over dotnet. Der er heller ikke nogen som på noget tidspunkt har lagt skjul på at C# er inspireret af en lang række sprog (C / C++ / Java). C# er efter min mening et utroligt lækkert sprog, rent syntaktisk.

Vi er fuldstændige enige om at det grundlæggende princip bag Java og .net er stort set ens, men jeg vil mene at Microsoft har en bedre implementation af princippet, selvom de kun understøtter deres egne produkter, og det kan man da helt ærligt ikke fortænke dem i.

--
Thomas Due
Software developer
udvikleren.dk - ASP redaktør
tdue@mail.dk



t