timer og "usynlig" program

Tags:    c#

hej er der nogen der ved hvordan man kan time en opgave og hvordan man gør sin windows forms app.. usynlig, dvs. at man kører du i baggrunde windows... og kun kan ses via. job listen: processer...

kort sagt:
1 jeg vil gerne have mulighed for at time en opgave/funktion
altså sådan at 10 min efter program start... åbner en intern funktion...

2. og hvordan kan jeg forhindre mit program i at åbne et vindue... så det kun lægger i baggrunden...

mvh. Jop...




3 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 3 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Du skal have lavet en service, den kører i baggrunden. du kan lave en service ved at følge denne tutorial: http://www.c-sharpcorner.com/2/window_service.asp . Når din service starter op laver du et timestamp (DateTime mystarttime = DateTime.Now;) , så laver du et check hvert minut eller lignende (eller en form for timer der kuntæller hver tiende minut) når den så tæller checker du på om den nuværende tid er større end eller lig med din start tid plus en time.... her skal du bruge TimeSpan - kig i hjælpen efter dette.... det er ikke så vanskeligt

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Det med usynlighed kan bare laves enten ved at undlade WS_VISIBLE i CreateWindow eller ved ShowWindow(hwnd, SW_HIDE); runtime.
Så bliver applikationen kun vist i processer.
Har ikke forstand på .NET, men Win32 API burde vel virke før Longhorn?

1101110100010110000101000001



Det med usynlighed kan bare laves enten ved at undlade WS_VISIBLE i CreateWindow eller ved ShowWindow(hwnd, SW_HIDE); runtime.
Så bliver applikationen kun vist i processer.
Har ikke forstand på .NET, men Win32 API burde vel virke før Longhorn?

1101110100010110000101000001


med .net koder man ikke direkte i Win32 API'et; det er muligt, men så kan programmet kun køre under windows...

Mvh. Jop...



t