Windows Forms - Bog ???

Tags:    c#

Hej...

Jeg har læst C# grundbogen, og har brugt #develop og MS VS.net
til at lave windows Forms applikationer med... men jeg kunne godt bruge en bog der beskriver windows forms i C# og evt. noget med hvordan man skrive egne Controllers....

Gerne en dansk bog, og den må ikke være afhæning af udviklings miljø.... (Jeg vil have mulighed for at bruge bogen med #develop og MS VS.net)...

Er det nogen der kan hjælpe mig med at finde sådan en bog ???

Mvh. Jop... (Jonas Finnemann Jensen).



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Jeg synes den bedste måde at state på er ikke ved at læse al teorien i en bog. Med derimod beslutte dig for hvilken applikation du vil bygge, og så lære hen ad vejen. Der er mange godt tutorials på de to sider jeg skrev i mit første svar, men det er ikke sjovt at sidde og terpe tutorials igennem, hvis ikke du ved hvad de skal bruges til. Find ud af hvad du vil bygge, og så søg de tutorials der passer til det du skal lave.... det hele kommer efter hånden

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeg kender ikke ret mange danske bøger omkring udvikling i C#, de er alle på engelsk (i hvertfald de lidt mere seriøse). Jeg synes nogle gode ressourcer til at komme i gang med at kode egne komponenter er: www.thecodeproject.com og www.c-sharpcorner.com

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)



Jeg kender ikke ret mange danske bøger omkring udvikling i C#, de er alle på engelsk (i hvertfald de lidt mere seriøse). Jeg synes nogle gode ressourcer til at komme i gang med at kode egne komponenter er: www.thecodeproject.com og www.c-sharpcorner.com

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


problemet er at jeg ikke har læst andet end Microsoft's getting started guide... og derfor er jeg ikke helt med når der er tale om dll's, refarances, egne controls, resources, dialogs og de mange andre ting man kan bruge i en Windows forms appilkation...

så en bog der går i dybten med disse emner ???

Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)

ps. Jeg har ikke noget i mod at bruger artikler på nettet, en bog er bare lettere og tit mere dybte gående... (Jeg kan også godt brugen en engelsk bog...)

[Redigeret d. 02/01-05 13:45:19 af Jop... (Jonas F. Jensen)]



Jeg synes den bedste måde at state på er ikke ved at læse al teorien i en bog. Med derimod beslutte dig for hvilken applikation du vil bygge, og så lære hen ad vejen. Der er mange godt tutorials på de to sider jeg skrev i mit første svar, men det er ikke sjovt at sidde og terpe tutorials igennem, hvis ikke du ved hvad de skal bruges til. Find ud af hvad du vil bygge, og så søg de tutorials der passer til det du skal lave.... det hele kommer efter hånden

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


det er rigtigt, men det handler også om at kende de muligheder der findes...

f.eks. er det muligt at skrive en stor app i C++ uden at bruge OOP, så er det bare træls når man bagefter opdager at det er noget der hedder OOP...

men jeg tror nok jeg fandt et godt svar via. MSDN:
http://msdn.microsoft.com/vcsharp/using/books/default.aspx

Mvh. Jop... (Jonas F. Jensen)



Jeg synes den bedste måde at state på er ikke ved at læse al teorien i en bog. Med derimod beslutte dig for hvilken applikation du vil bygge, og så lære hen ad vejen. Der er mange godt tutorials på de to sider jeg skrev i mit første svar, men det er ikke sjovt at sidde og terpe tutorials igennem, hvis ikke du ved hvad de skal bruges til. Find ud af hvad du vil bygge, og så søg de tutorials der passer til det du skal lave.... det hele kommer efter hånden

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)


Hvis man skal lave windows applikationer til andre end sig selv. Vil jeg klart anbefale at man sætter sig ind i grundreglerne for windows programmering. Af bitter erfaring så ved jeg at der er ekstremt mange fælder som ikke umiddelbart giver fejl når man kompilere eller hver gang man laver sine applikationer.
Et par ting jeg har måttet lære på den hårde måde fordi jeg har hovedsageligt har lært windows programmering ved selvhjælp:
1. Det er ulovligt at accesses en Form (eller dens objekter) fra andre tråde end den Formen kører på! (Thread safety)

2. Man skal også huske at enhver BeginInvoke skal efterfølges af en EndInvoke for at sikre at der ryddes op.

3. Vær omhyggelig med at try{} catch{} statements ikke skjuler ting der rent faktisk er programmeringsfejl, men kun deciderede exceptions!

4. Der findes 10 millioner måder at gøre tingene på.. Selv om du finder en tutorial eller sample app så er det langt fra sikkert at de gør det på den korrekte eller mest elegante måde.

Hvis du udelukkende har brug for at lære om Forms så kan du overveje bogen "Windows Forms Programming in C#"
Det er rettet imod folk som ikke har den store programmerings erfaring.. Og giver en udemærket ballast til at kunne lave window forms applicationer..

MVh
Henrik



t