StreamReader Exception

Tags:    c#

Jeg er ved at lave en Notebook, med en listbox i som så indeholder nogle items/notes, men jeg får en exception hver gang, pga. denne kode:

Fold kodeboks ind/udKode 


Det koden skal gøre er at adde nogle items til en listbox som står i en fil, men får som skrevet en exception, som lyder således:
Value cannot be null.
Parameter name: item.

Hvad skal/kan jeg gøre for at løse mit problem?

[Redigeret d. 12/05-05 14:38:54 af Marc Ilsø Poulsen]



8 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 2 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Når filen når til enden vil FileLine blive null, du kalder så this.listbox.Items.Add(fileLine) med FileLine der er null, inden du checker om FileLine er null, i while()'en, derfor den extra if.


korrekt. man kan lave en while løkke uden at bruge do. while(fileLine!=null) {...} Det er nok bedre.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



Jeg kan ikke C#, men skal det ikke være:

Fold kodeboks ind/udKode 





Jeg kan ikke C#, men skal det ikke være:

Fold kodeboks ind/udKode 



Jeg ville bare mene at det er "dobbeltkonfekt", for det du har sat if-sætningen til, tjekker do-while løkken jo allerede i forvejen :)

Men tak for forsøget på at hjælpe :)

Mvh.
Marc Poulsen // MipZhaP

[Redigeret d. 12/05-05 20:18:03 af Marc Ilsø Poulsen]



Når filen når til enden vil FileLine blive null, du kalder så this.listbox.Items.Add(fileLine) med FileLine der er null, inden du checker om FileLine er null, i while()'en, derfor den extra if.



Hvad indeholder den fil du henter ind til at add med ?

Husk at det tager 2 parametre...

.Items.Insert(int Index, string value );


Med venlig hilsen
/Jokke Jensen
www.jj-multimediedesign.dk



Når filen når til enden vil FileLine blive null, du kalder så this.listbox.Items.Add(fileLine) med FileLine der er null, inden du checker om FileLine er null, i while()'en, derfor den extra if.


Tror måske du har reddet min dag.. :P Og de 45UP.. :)
UPDATE: Det virker, tak skal du have dude :D Hvis det var muligt at give dig dem?

Jokke, husk jeg bruger ikke Insert, men Add, som ku tager en parameter :)

Mvh.
Marc Poulsen // MipZhaP

[Redigeret d. 12/05-05 21:32:02 af Marc Ilsø Poulsen]

[Redigeret d. 12/05-05 21:35:11 af Marc Ilsø Poulsen]



Jeg samler ikke på point.




korrekt. man kan lave en while løkke uden at bruge do. while(fileLine!=null) {...} Det er nok bedre.

Mvh. Thomas Lykke Petersen


Det var selvfølgelig også en mulighed, som jeg også har gjorde efter at være blevet informeret om min fejl. :)

Mvh.
Marc Poulsen // MipZhaP



t