Forklar mig lige det her??

Tags:    c#

Hej

nu har jeg forsøgt på flere måder at få data fra et view ind i en DropDownList - uden held!!!!!!!!!

Hvordan linker man data, jeg har både sqlDataAdaptor, dataSet sqlConnection alt hvad jeg lige kan se der skal bruges, jeg har min DropDownListe's properties vedr. DataSource sat så den kan se mit dataSet og der ud fra se et felt i mit view. Men der virker ikke

Hvordan skal dette gøres, skal man både laver designtime og runtime operationer for at få dette til at virke?

Hilsen Thomas

har fundet ud af det!

[Redigeret d. 06/10-05 10:56:26 af Thomas Vanting]



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

nu har jeg forsøgt på flere måder at få data fra et view ind i en DropDownList - uden held!!!!!!!!!

Hvordan linker man data, jeg har både sqlDataAdaptor, dataSet sqlConnection alt hvad jeg lige kan se der skal bruges, jeg har min DropDownListe's properties vedr. DataSource sat så den kan se mit dataSet og der ud fra se et felt i mit view. Men der virker ikke

Hvordan skal dette gøres, skal man både laver designtime og runtime operationer for at få dette til at virke?

Hilsen Thomas

har fundet ud af det!

[Redigeret d. 06/10-05 10:56:26 af Thomas Vanting]





Hej

nu har jeg forsøgt på flere måder at få data fra et view ind i en DropDownList - uden held!!!!!!!!!

Hvordan linker man data, jeg har både sqlDataAdaptor, dataSet sqlConnection alt hvad jeg lige kan se der skal bruges, jeg har min DropDownListe's properties vedr. DataSource sat så den kan se mit dataSet og der ud fra se et felt i mit view. Men der virker ikke

Hvordan skal dette gøres, skal man både laver designtime og runtime operationer for at få dette til at virke?

Hilsen Thomas

har fundet ud af det!

[Redigeret d. 06/10-05 10:56:26 af Thomas Vanting]


Hvad så lige at dele løsningen med os andre, så andre der evt. kunne have samme problem kan få løsningen? På den måde kommer der jo lidt mening med tråden ik?

Mvh
Kaare



Hejsa

Fandt ud af at i bunden propertiesvinduet for sqlDataAdapter, er der et lille hyperlink, til at "Configure Data Adapter". Her under kan så definere hvilken form for query man ønsker at bruge. Dermed giver ens dataSet mening, og angiv det til DataSource propertie for eks. en DropDownList, så kan man tilgå dataset'ets felter. Kald så funktionerne:

sqlDataAdapter1.Fill(dataSet11);
DropDownList1.DataBind();

Ja så er man kørende!

Hilsen Thomas



t