Hvordan 'gemmer' man en picturebox??

Tags:    c#

ine25:

Hej.

Jeg har kodet et program, som får to 'biler' til at køre hen over skærmen. Jeg har lagt mine biler ind i hver sin picturebox, som bliver vist som start-billede. Men når jeg trykker på knappen start og får mine biler til at køre hen over skærmen, så står mine pictureboxes stadig på samme sted, mens der hele tiden bliver tegnet 'nye' biler, der bevæger sig... (lyder det indviklet??? ;o).

Spørgsmålet er om jeg kan sætte mine pictureboxes til at være usynlige, når det trykkes på start???
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man så??

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh. Trine.



3 svar postet i denne tråd vises herunder
0 indlæg har modtaget i alt 0 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
ine25:

Hej.

Jeg har kodet et program, som får to 'biler' til at køre hen over skærmen. Jeg har lagt mine biler ind i hver sin picturebox, som bliver vist som start-billede. Men når jeg trykker på knappen start og får mine biler til at køre hen over skærmen, så står mine pictureboxes stadig på samme sted, mens der hele tiden bliver tegnet 'nye' biler, der bevæger sig... (lyder det indviklet??? ;o).

Spørgsmålet er om jeg kan sætte mine pictureboxes til at være usynlige, når det trykkes på start???
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man så??

På forhånd mange tak for hjælpen.

Mvh. Trine.


Det vil nok hjælpe på forståelsen hvis koden var tilgængelig.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



Du skal ikke bruge pictureboxes! du skal tegne billederne direkte på din form. Fik du aldrig den kode jeg postede i den anden tråd til at virke? http://www.vikingworks.dk/DragRacer.zip


(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto




[Redigeret d. 31/10-05 11:25:20 af Brian Hvarregaard]



ine25:
Spørgsmålet er om jeg kan sætte mine pictureboxes til at være usynlige, når det trykkes på start???
Hvis det kan lade sig gøre, hvordan gør man så??


Du kan gemme dine PictureBox'e vha. visible egenskaben.

button1_click(..............)
{
pictureBox1.visible = false
}

og vak er pictureBox1






t