En armet tyveknægt effekt

Tags:    c#

Hejsa alle sammen.

Hvordan kan man lave en enarmet tyveknægt effekt?

jeg har 5 billeder som jeg på en eller anden måde skal animere i mit program, ligsom når man ser på en enarmet tyveknægt, altså sådan så er når jeg trykker på en knap skal alle billederne køre nedaf så den nederste kommer øverst osv. håber i forstår :) da det måske virker lidt kryptisk

Alle stave fejl er gratis pga. det sene tidspunkt :)

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET



2 svar postet i denne tråd vises herunder
2 indlæg har modtaget i alt 6 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Er det ikke bare at tegne dem som du beskriver det? Dvs. tegne et billede, rykke det ned og tegne det igen, samtidig med at du tegner bunden af det andet billede...osv

(¯`·._.·[Brian Hvarregaard]·._.·´¯)
Praesto et Persto



Hejsa alle sammen.

Hvordan kan man lave en enarmet tyveknægt effekt?

jeg har 5 billeder som jeg på en eller anden måde skal animere i mit program, ligsom når man ser på en enarmet tyveknægt, altså sådan så er når jeg trykker på en knap skal alle billederne køre nedaf så den nederste kommer øverst osv. håber i forstår :) da det måske virker lidt kryptisk

Alle stave fejl er gratis pga. det sene tidspunkt :)

- SpeC|DK - #SpeC.DK @ Q-NET

Hej.

Grund princippet er at man skal sammen sætte billederne i een lang række (over hinanden) for der efter at kopiere en del af billedet til "Rullen". På denne måde kan du nemt få en rullende
effekt af billeder.
Her er en oversigt over hvordan et forløb skal fungere:
Fold kodeboks ind/udKode 


Som du kan se så har jeg kun illustreret princippet med een forkomst af hvert billed i rullen.
Men Normalt er der jo en mindre chance for at ramme "Bar" end "Jordbær", så du vil nok lave dine ruller noget længere end bare 5 billeder. F.eks. kunne en rulle se således ud:
Fold kodeboks ind/udKode 

Fordelen ved denne form, er at du kan lave dine ruller i et tegne program og der ved sørge for at få lidt "liv" i dine billeder. Her med mener jeg at når en rulle begynder at kører så ser det mere
livagtigt ud hvis der er lidt "motion blur" tilføjet på billederne.
Dette er så lige modsat når rullen er stoppet, da skal billedet være "knivskarpt".
Mit forslag ville være at lave 2 forskellige ruller:
- 1 med motion blur der bruges når rullen kører.
- 1 normal der bruges når rullen er stoppet.
Der masser af andre ting som du kan gøre for at få rullerne til at se livagtige ud:
- Påfører skygge, for oven og neden, på rullen (runtime) vha. en alpha kanal.
- Når den rulle stopper, så plejer den lige at rulle lidt længere ned og så lidt længere op igen og så stopper den på den rigtige position.
- Husk rullerne starter samtidig, men slutter efter tur (med ca. 1-2 sekunders mellemrum).

/Michael



t