(De)aktiver touchpad på bærbar

Tags:    c#

Hej

Jeg har en bærbar hvor jeg godt kunne tænke mig en knap, ligesom anre bærbare har, til at aktivere touchpadden i windows hvis den er deaktiveret og omvendt. Jeg har 2 knapper på bærbaren, som jeg selv kan definere til at udføre et program, så jeg tænkte at her kunne jeg programmere mit eget program til dette formål og så tildele en knap dette program.

men jeg har ingen anelser om hvordan man skal gå ind og gøre dette med C#, så vil høre om nogen kan hjælpe mig her?

Mvh
Kaare



2 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hej

Jeg har en bærbar hvor jeg godt kunne tænke mig en knap, ligesom anre bærbare har, til at aktivere touchpadden i windows hvis den er deaktiveret og omvendt. Jeg har 2 knapper på bærbaren, som jeg selv kan definere til at udføre et program, så jeg tænkte at her kunne jeg programmere mit eget program til dette formål og så tildele en knap dette program.

men jeg har ingen anelser om hvordan man skal gå ind og gøre dette med C#, så vil høre om nogen kan hjælpe mig her?

Mvh
Kaare


Du skal vel ind i en eller anden driver og slå den fra :S, dernæst kunne du lave sådan at du tager og laver et nyt project og:

1. Properties->FormBorderStyle = none
2. Laver en label, som skal være størelse 30,fed og grøn
3. Properties->TransparencyKey = Control
4. Properties->ShowInTaskbar = false
5. ToolBox->NortifyIcon, og vlæger et ikon til den
6. ToolBox->contextMenuStrip og laver de knapper du behøver.
7. ToolBox->Timer
8. Properties->Timer->tric = 3000
8. Properties->Timer->enabled = false

nu vil jeg lave nogle eksempler på noget kode du kunne bruge
(ikke copy/paste ^^)

Void Timer_trick(String StrProgram, String StrName)
{
//StrProgram er stien til dit program du vil starte
Launch(StrProgram);

//StrNameer tekste der ska vises
Label1.Text = StrName;
Timer1.Enabled = false;
}

Void Knap()
{
Timer_trick("C:\\\\testprogram.exe", "test program!");
}
så har du en tekst på skærmen (i 3 sekunder) der er grøn som viser det program du vil starte!

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt Kaare. det med driverne skal du lige selv finde ud af ^^

-Jesper



Hej

Jeg har en bærbar hvor jeg godt kunne tænke mig en knap, ligesom anre bærbare har, til at aktivere touchpadden i windows hvis den er deaktiveret og omvendt. Jeg har 2 knapper på bærbaren, som jeg selv kan definere til at udføre et program, så jeg tænkte at her kunne jeg programmere mit eget program til dette formål og så tildele en knap dette program.

men jeg har ingen anelser om hvordan man skal gå ind og gøre dette med C#, så vil høre om nogen kan hjælpe mig her?

Mvh
Kaare


Du skal vel ind i en eller anden driver og slå den fra :S, dernæst kunne du lave sådan at du tager og laver et nyt project og:

1. Properties->FormBorderStyle = none
2. Laver en label, som skal være størelse 30,fed og grøn
3. Properties->TransparencyKey = Control
4. Properties->ShowInTaskbar = false
5. ToolBox->NortifyIcon, og vlæger et ikon til den
6. ToolBox->contextMenuStrip og laver de knapper du behøver.
7. ToolBox->Timer
8. Properties->Timer->tric = 3000
8. Properties->Timer->enabled = false

nu vil jeg lave nogle eksempler på noget kode du kunne bruge
(ikke copy/paste ^^)

Void Timer_trick(String StrProgram, String StrName)
{
//StrProgram er stien til dit program du vil starte
Launch(StrProgram);

//StrNameer tekste der ska vises
Label1.Text = StrName;
Timer1.Enabled = false;
}

Void Knap()
{
Timer_trick("C:\\\\testprogram.exe", "test program!");
}
så har du en tekst på skærmen (i 3 sekunder) der er grøn som viser det program du vil starte!

Jeg håber det kunne hjælpe dig lidt Kaare. det med driverne skal du lige selv finde ud af ^^

-Jesper


Tak for det, men det var egentlig mere selve koden til det (driveren) som jeg skulle bruge, da min bærbar har en funktion til at skrive den grønne tekst osv. til skærmen. Det er altså kun funktionaliteten som jeg leder efter (eller links til hvor jeg kan finde det selv).

Mvh
Kaare



t