Hej
Jeg er ved at lave et lille teksteditor program (Ja, jeg er lige starter på C#
), men er stødt på et problem. Jeg valgte at programmet skulle have faneblade, men jeg ved ikke lige hvordan jeg skal klare at den gemmer det aktive faneblads tekstboks Pt. kan jeg kun få den til at gemme det første faneblads tekstboks, og det er hvis jeg skriver tekstboksens navn direkte ind koden. Jeg har forsøgt mig frem med dette
string savefile;
savefile = "TextBox" + tabControl1.SelectedIndex.ToString();
st.Write(savefile.Text.ToString());
Hver tekstboks har så navnene TextBox0, TextBox1 osv. Men det vil ikke virke, da 'string' does not contain a definition for 'Text'
Hjælp!
-Jesper
[Redigeret d. 18/12-05 13:38:36 af Jesper]
Kan ikke lige forstå hvad du vil. Du skriver at du ville gemme tekstboxen, men er det ikke bare det tekst der står i feltet du vil gemme i en fil?
Den kode du har skrevet gør følgende:
Du laver en variabel af typen string og sætter dens indhold til at være TextBox efter fulgt af textboksens nummer.
Derefter bruger du Write metoden på st-objektet (gætter på det er en Stream af en slags?) og prøver at skrive indholdet af savefile-variablens Text-property, men en string har altså ikke en property der hedder Text..
Jeg forstår ikke helt hvad det er du vil skrive til den stream. Prøv at forklare nærmere.
Hilsen
Martin Dybdal (Dybber)
Blog: http://dybber.dk/blog/
Ok. Jeg har et program (En lille editor ala Notesblok), som dog har faneblade. Disse faneblade bliver lavet, når man trykker på CTRL + N. På hvert faneblad er der en textbox. På det første faneblad (Som automatisk åbner med programmet) hedder textboksen TextBox0, mens den gerne skulle hedde TextBox1 på det næste osv.
Når jeg så trykker Gem, skulle den gerne gemme indholdet af tekstboksen på det aktive faneblad
string savefile;
savefile = "TextBox" + tabControl1.SelectedIndex.ToString();
st.Write(savefile.Text.ToString());
Det er så her jeg mangler en eller anden måde at få det gjort på. Jeg forsøgte mig som skrevet med savefile = "TextBox" + tabControl1.SelectedIndex.ToString();, men der kommer den med den der fejl. Hvis det skulle foregå efter mit hoved, skulle den jo omdanne savefile til TextBox1, så der stod st.Write(TextBox1.Text.ToString());
Er der nogen anden metode jeg kan løse det på?