Hej!
Jeg er efterhånden stødt på denne .net ting et par gange!
MEN hvad indebærer det HELT præcist? hvad er forskellen på C,C++, og C#? jeg vil på forhånd undskylde hvis det er et dumt spørgsmål der er vendt mange gang, men jeg er bare lidt nyskerring
-Kent
Hej Kent
Jeg syntes bestemt ikke du skal gå uden om .NET.
Du skal ikke se det som et programmeringssprog, men som et framework, hvilket det er. Det er udviklet for at afhjælpe en masse problematikker omkring generel programmering og tilbyder en masse forskellige muligheder som man som udvikler kan drage stor fordel af.
Det består principielt blot af en meget stor bunke klasser som du kan implementere i din egen kode. Koden du anvender fra frameworket er "sikret" stabil og gennemtestet.
Om du er til Microsoft eller ej er i og for sig irellevant, da koden kan afvikles på stort set alle platforme, hvortil der er skrevet et .NET framework (så som Mono til Linux/Unix).
Forskellem mellem C++ og C# er ikke ret stor rent syntaks-mæssigt, og du vil derfor ikke have problemer med at læse C#-kode (eller Java for den sags skyld), hvis du er igang med at sætte dig ind i C++.
Men husk på at C++ også er et .NET-sprog, hvilket gør det muligt for dig at anvende det samme fra .NET som man kan i C# (plus mere til endda, men det er sprog-specifikt).
Men alt i alt er .NET altså (næsten) uafhængigt af hvilket sprog du vælger at skrive i, men er blot til for at gøre programmering mere robust (det er så en noget kontroversiel påstand

)
Håber du kan bruge svaret til noget...