Hvis du laver en klon af et Singleton-object så er det jo ikke et singleton-object mere .. det bryder jo singleton-pattern'et ... og så svært er det jo heller ikke at implementere ISerializable ...
Eks.:
[Serializable]
public Class SimpelTing : ISerializable
{
private String indhold;
public SimpelIndhold(String indhold)
{
this.indhold = indhold;
}
//Private constructor til at genskabe object
private SimpelIndhold(SerializationInfo info, StreamingContext context)
{
this.indhold = (String)info.GetValue("indhold", typeof(String));
}
public string Indhold
{
get { return indhold; }
set { indhold = value; }
}
//Metode til at serializer objectet
public void GetObjectData(SerializationInfo info, StreamingContext context)
{
info.AddValue("indhold", (object)indhold, typeof(String));
}
}
Husk at hvis du bruger custom klasser i dit serializet object skal disse også være serializable.
Indlæg senest redigeret d. 08.09.2006 11:33 af Bruger #10418