Serialisering med events...

Tags:    c#

Hej alle

Jeg sidder her med lidt af et problem...

Hvordan kan jeg få serialiseret et objekt der indeholder events? Er der nogen der har en fornuftig løsning?

Jeg er klar over et par mulige metoder, hvoriblandt man kan implementere ISerializable og dermed skrive sin egen serialiseringsprocess vha. reflection... Men denne fremgangsmåde virker umiddelbart ligt langsommelig og besværlig.
En anden måde er at implementere ICloneable, hvorved det er muligt at kopiere et objekt, hvilket ikke indeholder referencer til de events der registrerede af andre objekter... men...

Så kommer mit andet problem: Hvordan laver jeg en klon af et Singleton-objekt? Er det overhovedet muligt?

Jeg er ikke helt klar over om det er for langt ude, men jeg skal kunne serialisere, og jeg vil ikke først "detache" mine eventhandlers (for besværligt), og de øvrige metoder virker også lidt for omfattende for at løse et ellers "simpelt" problem...

Er der nogen der har en idé?

På forhånd tak
Kenneth Siewers Møller



1 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis du laver en klon af et Singleton-object så er det jo ikke et singleton-object mere .. det bryder jo singleton-pattern'et ... og så svært er det jo heller ikke at implementere ISerializable ...

Eks.:
Fold kodeboks ind/udKode 


Husk at hvis du bruger custom klasser i dit serializet object skal disse også være serializable.



Indlæg senest redigeret d. 08.09.2006 11:33 af Bruger #10418
t