gem til fil i C#

Tags:    c#

Hej udviklere

Jeg sidder her med et problem, som jeg ikke rigtig kan få løst. Jeg har programmeret et Cdarkiv, hvor man kan indtaste cd'er. Man skal så kunne gemme det man har indtastet i en fil. Jeg har skrevet følgende kode i en Winform under knappen gem:

Fold kodeboks ind/udKode 


Som det fremgår, så har jeg valgt et listbox til at vise det indtastede, men med den gemkode jeg har, vil det ikke virke.
Fejlen er, at den kompilere koden fint, men når man har indtastet en CD og trykker GEM, så skriver den at man skal skrive noget der skal gemmes(en del af koden, så den ikke gemmer ingenting)

Så alle løsingerer velkomne :-)

P.S. Hvis i har brug for mere af koden, så bare sig til.
P.P.S. programmet er programmeret objektorienteret, hvis det har noget at sige??

En sweater er noget børn får på, når mor fryser.

Member of TAR



[Redigeret d. 23/02-06 08:08:25 af Esben Pedersen]



4 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 4 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
OK. Her får i hele min kode. Jeg har to klasser. en logik, hvor alle klasser og metoder ligger, og så min winform

Fold kodeboks ind/udKode 


Fold kodeboks ind/udKode 


Her er hele min kode. Jeg håber i kan hjælpe?

En sweater er noget børn får på, når mor fryser.

Member of TAR





Du har flere muligheder. Du kan gennemløbe din ArrayList og gemme det som f.eks. XML ved hjælp System.Xml.XmlDocument.

Læs mere om XmlDocument her: http://msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/library/en-us/cpref/html/frlrfsystemxmlxmldocumentclasstopic.asp

Eller du kan også vælge at serializere din objekt struktur ved hjælp af enten BinarySerializer eller XmlSerializer. Det kan du finde meget mere information om på Google. :)
Mvh. Thomas Lykke Petersen



Hej udviklere

Jeg sidder her med et problem, som jeg ikke rigtig kan få løst. Jeg har programmeret et Cdarkiv, hvor man kan indtaste cd'er. Man skal så kunne gemme det man har indtastet i en fil. Jeg har skrevet følgende kode i en Winform under knappen gem:

Fold kodeboks ind/udKode 


Som det fremgår, så har jeg valgt et listbox til at vise det indtastede, men med den gemkode jeg har, vil det ikke virke.
Fejlen er, at den kompilere koden fint, men når man har indtastet en CD og trykker GEM, så skriver den at man skal skrive noget der skal gemmes(en del af koden, så den ikke gemmer ingenting)

Så alle løsingerer velkomne :-)

P.S. Hvis i har brug for mere af koden, så bare sig til.
P.P.S. programmet er programmeret objektorienteret, hvis det har noget at sige??

En sweater er noget børn får på, når mor fryser.

Member of TAR



[Redigeret d. 23/02-06 08:08:25 af Esben Pedersen]


Det er jo ret essentielt at vide hvordan din data struktur ser ud, men jeg vil nok vælge at gemme det som XML, så du skal prøve at søge lidt på MSDN efter System.Xml.XmlDocument. Der kan du finde en helt masse eksempler på hvordan det gøres.

Mvh. Thomas Lykke Petersen



OK. Her får i hele min kode. Jeg har to klasser. en logik, hvor alle klasser og metoder ligger, og så min winform

Fold kodeboks ind/udKode 


Fold kodeboks ind/udKode 


Her er hele min kode. Jeg håber i kan hjælpe?

En sweater er noget børn får på, når mor fryser.

Member of TAR







Jeg har kigget lidt på det du sagde med at gemme i et Xml dokument. Men jeg har ikke kunnet finde hvordan man gemmer en arraylist, eller bare får den til at gemme tre "argumenter"(album, genre og kunstner).

Min kode virker fint hvis jeg kun gemmer det ene punkt. F.eks. albummet. Jeg mangler sådanset "bare" at få gemt de sidste to også. :-)

Og hvad er forskellen på at gemme det i et xml dokument frem for i en tekstfil?


En sweater er noget børn får på, når mor fryser.

Member of TAR



t