Lille højtaler udregnings program, hvilket sprog?

Tags:    programmering

User
Bruger #484 @ 25.10.01 09:58
Hej

Jeg er ny indefor programmering, jeg har faktisk kun programmeret på min grafregner. Og det var et højtaler udregnings program, hvor man bliver spurgt om tre værdier. Derefter udregner min grafregner, gennem en formel jeg har lagt ind, det krævede volumen til højtaleren.

Jeg kunne godt tænke mig at lave dette til min PC, det kan være et program eller også noget på en hjemmeside. Jeg aner bare ikke hvad der er lættest, det skal bare være noget lignende som 3 tekstbokse med en lille tekst bagved, og så en knap der hedder udregn. Så skal resultatet komme frem i en eller andet teksbox. Er der nogen der har forslag hvad der er næmmest at komme i gang med? Jeg tenderer meget til hjemmeside "programmet", hvad skal jeg bruge?

på forhånd tak... Carsten



5 svar postet i denne tråd vises herunder
1 indlæg har modtaget i alt 1 karma
Sorter efter stemmer Sorter efter dato
Hvis man ser på hvad der næmmest at komme igang med, vil jeg anbefale Borland Delphi eller MS Visual Basic. Derudover behøver du ikke betale penge for disse programmer. Enten kan du hente en trial/demo version eller du kan finde et andet program på www.download.com, som har en meget pænt udvalg af programmer, også til pascal(Delphi's sprog) og basic.




User
Bruger #58 @ 25.10.01 14:10
<quote>Jeg er ny indefor programmering, jeg har faktisk kun programmeret på min grafregner. Og det var et højtaler udregnings program, hvor man bliver spurgt om tre værdier. Derefter udregner min grafregner, gennem en formel jeg har lagt ind, det krævede volumen til højtaleren.</quote>

Hvis du har programmeret på en grafregner før (jeg tror det er en TI-83+ eller sådan :) så er Visual Basic nok mit bedste bud, de det minder meget om sproget på grafregneren.

<pre> /^ g4s : gee-four-s aka. Niels Martin Hansen<br> \\/ _ mail : g4s [at] mail [dot] dee-kay<br> /__| icq : 50 18 73 23<br> _|</pre>



User